۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۴۳۴۷۱
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

مسؤولان در کمک به ساخت حوزه های علمیه اهتمام بیشتری داشته باشند

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: انتظار داریم مسؤولان بیشتر به صحنه بیایند و کمک های نقدی و یا غیر نقدی نظیر ماشین آلات و مصالح مورد نیاز جهت تسریع در اجرای پروژه مدارس علمیه در اختیار ما بگذارند.
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر عصر امروز در نشست با امام جمعه دیر با اشاره به برکات وجود حوزه های علمیه در شهرهای استان، گفت: همگان باید در ساخت حوزه های علمیه اهتمام داشته باشند و باقیات الصالحاتی برای آخرت خود فراهم کنند.

حجت الاسلام رضا خدری درباره پروژه ساخت حوزه علمیه دیر، اظهار داشت: بهسازی زمین حوزه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است و در مرحله بعد برای عملیات زیرسازی آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بودجه نیاز است.

وی با بیان اینکه نبود جاده دسترسی مناسب و انشعاب آب و برق از جمله مشکلات است، افزود: انتظار داریم مسؤولان بیشتر به صحنه بیایند و کمک های نقدی و یا غیر نقدی نظیر ماشین آلات و مصالح مورد نیاز جهت تسریع در اجرای پروژه در اختیار ما بگذارند.

حجت الاسلام خدری با تأکید بر لزوم تقویت مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) شهرستان دیر، گفت: در همین راستا انتظار می رود طلاب بومی دیر بجای حضور در شهرهای اطراف در این مدرسه علمیه ادامه تحصیل دهند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر تصریح کرد: اگر پروژه ساخت حوزه علمیه دیر به سرانجام برسد قطعا طلاب استان ها و شهرهای دیگر نیز راغب به حضور در این حوزه خواهند شد.

حجت الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه دیر همچنین در این نشست با تبریک دهه کرامت گفت: اگر سیره و روش و زیبایی های معارف اهل بیت(ع) به جامعه منتقل شود قطعا تابع و پیرو آنان خواهند شد.

امام جمعه دیر نقش و جایگاه حوزه های علمیه در انتقال فرهنگ اهل بیت(ع) به جامعه را تعیین کننده دانست و افزود: آسیب های اجتماعی و انواع ناهنجاری ها نظیر طلاق به واسطه کمرنگ شدن فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه است.

وی با بیان اینکه انتظار می رود کسانی که دغدغه دین دارند در مسأله ساخت حوزه علمیه دیر همکاری داشته باشند، بیان کرد: برای برون رفت از وضعیت فعلی باید در ساخت حوزه علمیه دیر تسریع شود./833/203/ب2

ارسال نظرات