۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۴۳۵۲۰
استاد حوزه علمیه قم:

شتابزدگی برای ایجاد تحول در حوزه، مانع تحول است

استاد حوزه علمیه قم گفت: ایجاد تحول در حوزه، در یک زمان کوتاه امکان پذیر نیست و شتابزدگی و ناپختگی در این امر سبب می شود که عده ای را از تحول بترساند و ممکن است این شتابزدگی خود مانع تحول شود.
شعبانی

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره راه­ های تحول در حوزه های علمیه، گفت: تحول در علوم انسانی که بخشی از آن علوم حوزوی است به سادگی انجام نمی شود و نباید در این مسأله با شتابزدگی عمل کرد.

وی با بیان اینکه مسلما حوزه های علمیه به اصل تحول نیاز دارند، افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، تحول در حوزه های علمیه یک ضرورت است و حوزه ها نیازمند تحول هستند.

حجت الاسلام شعبانی ادامه داد: به نظر می رسد حوزه های علمیه از جنبه های مختلفی نیازمند تحول هستند و از تحول در سیستم آموزشی تا کتب درسی و برنامه ریزی های دیگر، باید این اتفاق در حوزه ها بیفتد.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: ایجاد تحول در یک زمان کوتاه امکان پذیر نیست و  شتابزدگی و ناپختگی در ایجاد تغییر و تحول در حوزه های علمیه سبب می شود که عده ای را از تحول بترساند و ممکن است این شتابزدگی خود مانع تحول شود.

وی یکی از مشکلات حوزه را ضعف در مدیریت نیروها و استعدادهای انسانی دانست و گفت: نیروی انسانی یکی از مهم ترین موضوعات و سرمایه های حوزه است و متأسفانه یکی از مسایلی که در حوزه ها با آن رو به رو هستیم، بحث ضعف در مدیریت نیرو و استعدادهای انسانی است.

حجت الاسلام شعبانی اظهار داشت: ضعف در مدیریت نیروی انسانی و استعدادها در حوزه های علمیه، سبب می شود برخی از استعدادها و توانایی ها هدر رود و از این جهت تحول در این موضوعات یک ضرورت است.

وی افزود: غالب مردم از قشر متوسط جامعه هستند و طلاب هم از این قاعده مستثنی نیستند و از این جهت خود طلاب نمی توانند امور مربوط به حوزه ها و مدیریت نیروی انسانی و استعدادها را بر عهده بگیرند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: حوزه های علمیه نیازمند یک مدیریت انسانی هستند که از نیروی انسانی و استعدادها و توانایی های موجود در حوزه به بهترین شکل استفاده کند و امیدواریم که این موضوع به شکل دقیق و متقن جدی گرفته شود./979/302/ب2

ارسال نظرات