۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۴۳۵۵۴
نماینده ولی فقیه در کرمان:

استکبار جهانی دین، اخلاق و حقوق بشر نمی فهمد

حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: وقتی امر به دست مستکبران بیفتد چیزی غیر از جنایت نخواهیم دید، چرا که استکبار دین و اخلاق و حقوق بشر نمی فهمد.
حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلای بزرگ امام علی(ع) کرمان ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع)، اظهار داشت: اساس تقوا، ادای فرائض و واجبات دین و امتناع از محرمات است، از این رو امیدواریم در خط مستقیم ولایت و امامت قرار داشته باشیم و با صبر و حوصله تمام به انجام تکالیف شرعی خود بپردازیم تا در زمره بندگان صالح خدا قرار گیریم.

وی بیان داشت: امام رضا(ع) دوست هر انسان را عقل و خرد می داند و دشمن انسان را بی عقلی معرفی می کند چرا که جهل ناشی از بی خردی موجب زیانکاری است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه افزود: جهل در مقابل علم خطر زیادی ندارد اما جهل در مقابل عقل؛ انسان را به ورطه ظلمت می کشاند، از این رو  در قرآن و سنت اهل بیت(ع) تأکید بسیاری به تعقل و تفکر و تدبر در مسائل زندگی شده است چرا که رمز سعادت و کمال تفکر در امور است.

وی با اشاره به زندگی امام رضا(ع)، ابراز داشت: تمامی پیشوایان ما غیر از رسول اکرم(ص) با شمشیر کینه دشمنان و یا زهر جفا به شهادت رسیدند چرا که همواره تلاش داشتند حق را آشکار کنند و در راه دین خدا روشنگری کنند.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در روایات آمده که مردی از قم مردم را به قیام دعوت می کند و مردم از او اطاعت می کنند تا حکومت اسلامی تشکیل دهند و ارزشهای دینی را برپا می کنند و با استقامت و پایدارند به گونه ای که در طول تاریخ امتی مانند آنها پیدا نخواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: امام خمینی(ع) با حمایت ملت ایران علیه طاغوت و مستکبران به پا خواست و رژیم پهلوی را با وجود حامیانی چون آمریکا و شوروی و حتی کشورهای همسایه کنار زد و حکومت اسلامی بر پا داشت.

نماینده ولی فقیه در کرمان با اشاره به جنایات آل سعود در یمن، عنوان داشت: سابقه استقامت مردم یمن مورد توجه خاص و عام قرار دارد چرا که با وجود کشتار عظیم آل سعود در یمن همچنان پا بر جا و استوارند و حاضر نیستند که زیر بار ظلم و جور آنان روند و تسلیم شوند.

وی افزود: آل سعود با وجود چنین جنایاتی ادعای خادم الحرمین بودن دارد در حالی که تیشه به ریشه اسلام می زند و سازمان ملل نیز از او حمایت می کند تا جنایاتش را گسترش دهد، از این رو دنیای اسلام در خطر است هر چند ما معتقدیم طبق وعده الهی به زودی ظلم نابود خواهد شد و عدل همه جا را فرا خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: امروز نیز در عصر جاهلیت به سر می بریم چرا که جنایات جاهلیت اولیه به شکلی دیگر در دنیای امروز واقع می شود و انسانها را به ظلمت و نابودی می کشاند.

وی در خطبه دوم با اشاره به سالروز مقاومت اسلامی در روز شنبه 23 مرداد، اظهار داشت: پیروزی قهرمانانه حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه  با ارتش سر تا پا مسلح و جنایتکار رژیم غاصب و جعلی صهیونیست را گرامی میداریم چرا که امت حزب الله لبنان با تلاش و استقامت دشمن را ناامید کردند و موجب شکست اسرائیل شدند هر چند که آنان سعی دارند با شیوه های گوناگون حزب الله را تروریست معرفی کنند اما آنچه مشخص است؛ حاکی از آن است که تروریست همان آمریکا و اسرائیل است که دست به کشتارهای عظیم می زنند تا قدرتمند باشند چنانچه آمریکا با بکارگیری بمب اتمی شهروندان ژاپنی در هیروشیما و ناکازاکی را نابود و مجروح کرد و حتی حاضر به عذرخواهی لفظی نشد.

نماینده ولی فقیه در کرمان افزود: وقتی امر به دست مستکبران بیفتد چیزی غیر از جنایت نخواهیم دید، چرا که استکبار دین و اخلاق و حقوق بشر نمی فهمد.

وی با اشاره به چگونگی شکل گیری حزب الله لبنان ادامه داد: حزب الله لبنان با رهبری سید حسن نصر الله خار چشم دشمنان است و حتی با وجود تبلیغات سوء دشمن از محبوبیت سید حسن نصر الله در میان مسلمین کم نشده و هر روز بر عزتشان افزوده می شود و این در حالی است که سید حسن نصرالله بارها اذعان داشته که از مقام معظم رهبری درس می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت افتخار آفرین اولین گروه آزادگان هشت سال دفاع مقدس در 26 مرداد؛ گفت: خداوند به آنان و خانوادهایشان اجر عظیم عطا کند چرا که آنان به ما آبرو دادند و صدام را شکست دادند که این نیز از برکات انقلاب اسلامی و توجهات الهی به امت ما است.

وی در پایان تأکید کرد: هر چند امروز در شرایط خاصی به سر می بریم اما باید همواره با استقامت و پایداری همیشگی راه امام را ادامه دهیم و در این راه ثابت قدم باشیم تا زمینه ظهور محقق شود./9703/201/ب2

ارسال نظرات