۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۸
کد خبر: ۴۴۳۶۳۲
حجت الاسلام ماندگاری مطرح کرد؛

تفاوت بین شیعه و محب اهل بیت

رییس موسسه روایت سیره شهدا به بیان تفاوت شیعه با محب اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: محب، امام(ع) را دوست دارد و معلوم نیست که اهل فراغ از محرمات باشد، اما شیعه قطعا بندگی خدا و خدمت به خلق را جواهر می داند و گناه نمی کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری عصر جمعه در هیأت هفتگی آل یاسین قم خاطرنشان کرد: دنیا مثل بیابان تاریک بوده و ولایت نیز خورشید است و زندگی با خورشید ولایت، نادیدنی ها را دیدنی می کند.

رییس موسسه روایت سیره شهدا بندگی خدا و خدمت به خلق خدا را جواهر دانست و اظهار داشت: محب امام رضا(ع) آن حضرت را دوست دارد، اما نادیدنی را برای خود دیدنی نکرده است؛ جواهر دنیا ثروت و حکومت و شهرت نیست، بلکه بندگی خدا و خدمت به خلق خدا است.

این کارشناس رسانه ملی افزود: اگر بندگی خداوند و خدمت به خلق در ذهن ما جواهر است، باید دانست که زیر چتر ولایت امام هستیم، وگرنه جزو محبان آن حضرت خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دینداری در عین سختی، جواهر است، تصریح کرد: باید بدانیم که با ولایت انجام واجبات و خدمت به خلق برای ما جواهر می شود و در این صورت نمی گذاریم از دستمان در برود.

حجت الاسلام ماندگاری درباره نقش ولایت اهل بیت(ع) در زندگی خاطرنشان کرد: خاصیت خورشید ولایت این است که نادیدنی را دیدنی می کند؛ خورشید اگر به یک جایی که نجس است، بتابد، بوی تعفن می دهد و همینطور گناه بوی بد می دهد؛ کسی که با ولایت زندگی می کند، نمی گذارد بوی تعفن گناه او را بگیرد.

رییس موسسه روایت سیره شهدا ضمن بیان تفاوت بین شیعه و محب اهل بیت(ع) اظهار داشت: کسی که زیر چتر ولایت قرآن بود، به طرف گناه نمی رود و از گناه فرار می کند؛ شیعه با محب متفاوت است؛ محب، امام(ع) را دوست دارد و معلوم نیست که اهل فراغ از محرمات باشد، اما شیعه قطعا بندگی خدا و خدمت به خلق را جواهر می داند و گناه نمی کند./822/پ202/ی

ارسال نظرات