۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۴۳۸۴۴
استاد حوزه و دانشگاه:

حمایت از محور مقاومت مسأله‌ای فراجناحی و مربوط به اساس انقلاب است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی مسائل فرا جناحی است و ربطی به انگیزه سیاسی افراد ندارد، اعتقاد به مبارزه برای آزادی قدس و یا لزوم حذف اسراییل از صحنه مناسبات سیاسی و یا حمایت از محور مقاومت ربطی به اصلاح طلب و اصولگرا بودن فاراد ندارد و یک عقیده مشترک ملی و انقلابی است.
حزب الله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین جاوری امشب در جشن میلاد امام رضا(ع) که در مسجد امام موسی کاظم(ع) شهرضا برگزار شد، با اشاره به بخشهایی از تاریخ دوران حیات امام رضا(ع) عنوان کرد: دوران امامت امام رضا(ع) همزمان با خلافت هارون عباسی و پسرانش امین و مأمون بود، در دوران حضرت تحولات و مشکلاتی در خاندان عباسی پیش آمد که یکی از این مسائل جانشینی مأمون عباسی بعد از برادرش امین بود که با کشتن امین به دست او انجام شد.

وی تصریح کرد: بررسی تاریخ و سیره خلفای عباسی و اموی نشان می‌دهد که خلفای این دو خاندان در اصل سلطنت کردند و هرگز به خلافت اسلامی و اصولی که پیامبر(ص) برای خلفه مسلمانان برشمرده بودف پایبند نبودند؛ یکی از مواردی که نشان از بروز عوای سلنت در میان غاصبان حق خلافت دارد، ماجرای جنگ امین و مأمون و کشته شدن امین به دست مأمون است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: علویان در آن زمان در میان مردم مورد احترام بودند، محبت به اهل بیت(ع) باعث وحشت خلفاء عباسی بود، بنابراین مأمون بعد قتل برادرش، برای حفظ حکومت خود روش دیگری در پی گرفت، و برای رسیدن به اهداف خود در کنترل قیامها و کاستن از محبوبیت علویان امام رضا(ع) را به زور از مدینه به خراسان آورد و به ولایت عهدی نصب کرد.

حجت الاسلام جاوری مبارزه سیاسی را محور اصلی فعالیتهای امامان شیعه بر عله حکام ظلم و جور دانست و افزود: امام رضا(ع) در طول دوران ولایت عهدی خود همواره تلاش کردند تا نقشه‌های مأمون عباسی بر علیه خاندان رسول الله(ص) را خنثی کردند؛ پذیرش ولایتعهدی از سوی امام رضا(ع) از روی میل و رغبت نبود، بلکه به هدف حفظ مصالح شیعیان و علویان انجام شد.

وی اضافه کرد: امام از هر فرصتی برای بیان حقایق سیاسی جامعه اسلامی و اعلام نارضایتی خود بهره برداری می‌کردند، آن حضرت  به منظور حفظ مصالح برتر اسلام، ولایتعهدی را پذیرفت و مانند دیگر امامان، تقیه را وسیله ای برای حفظ خود و شیعیان و دستیابی به زمینه‌‎های نشر افکار صحیح و ناب اسلامی قرار داد.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: عده‌ای از افراد در این عصر و زمان به تاریخ زندگی ائمه از جمله امام رضا(ع) یا امام حسن(ع) استناد کرده و اعتقاد به مذاکره و صلح با سران استکبار جهانی را توجیه می‌کنند، این افراد هرگز برداشت درستی از تاریخ و سیره اهل بیت ندارند؛ تقیه و صلح ناشی از آن در زمانی موجه است که حکومت به دست افراد نا صالح و دشمنان دین خدا باشد و یاوران دین خدا اندک باشند و برای حفظ اساس دین چاره‌ای نباشد.

حجت الاسلام جاوری تصریح کرد: ما در کشورمان حکومت اسلامی و براساس مبانی شیعه وجود دارد، حکومت در این زمان اعتقادات شیعه را به طور علنی تبلیغ می‌کند بنابراین امروزه باید اصول و اعتقاداتی که تاکنون مورد توجه نبوده و یا امکان مطرح کردن آنها وجود نداشته را بیان و اجرا کنیم؛ امروز بهترین عبادت مبارزه با اسراییل و آمریکا و سران کفر و استکبار در شعار و عمل است.

وی تأکید کرد: در زمان ما افرادی که تحت عنوان مدافعان حرم، در سوریه در مقابل عناصر داعشی و سلفی می‌جنگند به تمام اصول و مبانی اعتقادات اسلام ناب عمل می‌کنند، در این زمان مرگ در بستر ننگ است و افرادی که توان مقابله با دشمنان دین خدا را دارند وظیفه دارند برای دفاع از آن قیام و در صفوف مبارزه با داعش مبارزه کنند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: برخی مسائل فرا جناحی است و ربطی به انگیزه سیاسی افراد ندارد، اعتقاد به مبارزه برای آزادی قدس و یا لزوم حذف اسراییل از صحنه مناسبات سیاسی و یا حمایت از محور مقاومت ربطی به اصلاح طلب و اصولگرا بودن فاراد ندارد و یک عقیده مشترک ملی و انقلابی است.

حجت الاسلام جاوری گفت: محور مقاومت اسلامی به منزله شاهرگ حیاتی جهان اسلام در برابر جهان کفر است، ایران، عراق، سوریه و جبهه مقاومت لبنان سد مقاومی را در برابر استکبار جهانی ایجاد کرده‌اند که اگر به دلیلی آسیب ببیند ضربات جبران نا پذیری به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی زمینه تحقق تمام دستورات دین اسلام را فراهم کرد و یکی از آن دستورات آغاز تقابل جهان اسلام و با جهان کفر بود که در دوران ظهور امام زمان(عج) تکمیل می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: عامل اصلی خونریزی در جنگهای منطقه اسراییل، آمریکا و عربستان هستند که برای کسب منافع مادی  و غارت ثروت کشورهای اسلامی اقدام به ایجاد و تقویت گروهکهای ترویستی نظیر داعش کرده‌اند./868/202/ب2

ارسال نظرات