۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۴۴۴۱۵۵
رييس حوزه دارالعلم آيت الله اعتمادي كاشاني:

حاكميت ديني وقتي اجرا مي شود كه حاكميت خدا را بپذيريم

رييس حوزه دارالعلم آيت الله اعتمادي كاشاني، گفت: حاكميت ديني وقتي اجرا مي شود كه حاكميت الله را بپذيريم و بدانيم ولي مومنين خدا است و اين ولي مي تواند و توانايي اين را دارد كه ظلمات را وارد كند و نور را بگيرد و يا بر عكس آن، در حالي كه انسان چنين توانايي را ندارد.
آيت الله سيد حسين اعتمادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله سيد حسن اعتمادي  يكشنبه شب در جشن ملي زير سايه خورشيد و آخرين شب از هشتمين جشنواره ملي فرهنگي ‹‹آه و آهو›› وحدت  در جامعه را سبب يكپارچگي مردم و جامعه براي رسيدن به هدف دانست و افزود: نمازهاي جمعه و جماعات نمادي از وحدت آفريني بين امت اسلامي است كه همه نگاهها و رفتارها و ركوع و سجود فقط به سوي خدا است و همه اختلافها كنار رفته و نگاهها به يك نقطه متمركز است.

وي توجه همه مردم به يك نقطه واحد آن هم خدا و انجام هركاري براي رضايت خدا را داراي ويژگيهاي فراواني دانست و اظهارداشت: شناخت از حقيقت سبب وحدت و دوري از تفرقه و اختلاف، شناخت مسير و حركت همه در يك مسير براي رسيدن به نقطه واحد، حركت به سوي خدا و انجام هركاري كه براي رضايت خدا باشد از جمله ويژگيهاي شناخت خدا است.  

به گفته وي، كسي كه خدا را شناخت همه امورات غير خدايي را كنار خواهد گذاشت و فقط براي رضايت او حركت خواهد كرد و انسان موحد و آزاد فقط براي او كار خواهد كرد و هرآنچه كه رنگ تعلق داشته باشد كنار خواهد گذاشت.

آيت الله اعتمادي، با بيان اينكه توحيد راه و مسير انسان را مشخص مي كند تا براي رسيدن به آن حركت كند، گفت: گاهي تعلقات دنيا كه در دوران كودكي اسباب  بازي و ماشين است در ادامه زندگي نيز تعلقات دوران كودكي ،رنگ واقعي به خودش مي گيرد و ماشين و خانه و پول و ثروت برايش تبديل به تعلقات دنيايي مي شود و او را از مسير توحيد دور مي كند.

به گفته وي، كسيكه توحيد را شناخت و در مسير او حركت كرد، در اين مسير همه موانع نمي توانند براي او مانع باشند و از همه آنها عبور مي كند تا به توحيد برسد.

وي خاطرنشان كرد: شهدا توحيد را شناختند و زماني كه هدف را كه خدا است تشخيص دادند كار بايد براي خدا باشد دادند، ارزشمند ترين و گرانمايه ترين سرمايه خود را كه جانشان بود نتوانست مانع از رسيدن آنها به خدا شود و جان خود را براي خاطر خدا در طبق اخلاص گذاشتند، چرا كه خدا را شناخته بودند.

رييس حوزه علميه دارالعلم آيت الله اعتمادي افزود: شهدا وقتي تشخيص دادند به نقطه كه مي خواهند برسند، در اين راه هيچ چيزي حتي جان آنها هم نتوانست مانع رسيدن آنها به معبودشان شود.

وي ادامه داد: حاكميت ديني وقتي اجرا مي شود كه حاكميت الله را بپذيريم و بدانيم ولي مومنين، خدا است و اين ولي مي تواند و توانايي اين را دارد كه ظلمات را وارد كند و نور را بگيرد و يا بر عكس آن، در حاليكه انسان چنين توانايي را ندارد و انسان بعنوان ولي فرزندان خود خيلي تلاش مي كند آنها را خوب تربيت كند اما نمي تواند در حاليكه خدا اين چنين نيست.

آيت الله اعتمادي با تأكيد براينكه، حاكميت الله حاكميتي است كه بايد بپذيريم، ابراز داشت: حاكميت جامعه نيز بايد حاكميت ديني باشد اما چنانچه حاكميت جامعه ستمكار باشد، جامعه را به مسير ديگري خواهد بود و عقايد مردم را نيز نابود خواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه ،برخي معتقدند دينداران نبايد حاكم بر جامعه باشند خاطرنشان كرد: امام و حكومت اسلامي پاسخ اين افراد را مفصل داده اند كه ابتدا حاكميت از آن خدا است و بعد به منصوبان خدا مي رسد و منصوب از طرف خدا نيز حرف خدا مي زنند.

لازم به ذكراست، هشتمين جشنواره  ملي فرهنگي ‹‹آه و آهو›› همراه با چهاردهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) جشن ملي زير سايه خورشيد به مدت 10 شب از 14 تا 24 مرداد ماه دردهه كرامت از ميلاد حضرت معصومه(س) تا ميلاد امام رضا(ع) با بيش از 80 عنوان برنامه توسط مؤسسه خادمين امام رضا(ع) شهرستان كاشان در محوطه روباز جنب سالن ورزشي جهان پهلوان تختي اين شهرستان برگزار شد./1307/202/ب3

ارسال نظرات