۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۴۴۴۳۹۶
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

فعالیت در زمینه ساخت حوزه‌های علمیه باقیات‌ صالحات و ماندگار است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: فعالیت در زمینه ساخت حوزه‌های علمیه باقیات صالحات و ماندگار است.
حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی عصر روز گذشته در مراسم گلریزان حوزه علمیه شهرستان ابهر اظهار کرد: فعالیت در زمینه ساخت حوزه‌های علمیه باقیات صالحات است که برای همیشه باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در ساخت حوزه‌های علمیه ماندگار است، افزود: انسان‌ها از دنیا می‌روند، ولی بقاعی که با قداست و عشق ساخته شده ماندگار خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه چه نام اشخاص در ساخت بیان شود چه بیان نشود، اضافه کرد: حساب صاحب کتاب دقیق است و کسانی که راه‌های تبعیت از امامان را به مردم آموزش می‌دهند، پاداش اخروی خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه یکی از برکات این اعیاد باید معرفت نسبت به ائمه معصومان(ع) باشد و این حداقل انجام وظیفه برای حضور در جشن‌ها است، تصریح کرد: شناخت امام رضا(ع)، نباید منتهی به دانستن، محل تولد یا شناخت پدر و مادر ایشان باشد، بلکه باید شناخت و معرفت ما از ایشان بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه ائمه معصومان(ع) نمونه عینی و عملی مکتب است و ما اگر بخواهیم ببینیم دین خدا را شناختیم، درست عمل کردیم، باید رفتار و اعمال و کردارمان با این بزرگواران وفق داده شود، گفت: هرجا دیدیم اعمال ما با اینها وفق نیست، باید خودمان را با آنها تطبیق دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه دوستی ائمه معصومان(ع) باید عملی بوده و خود را نشان دهد، افزود: به گفته پیامبر اکرم(ص) کسانی که دوستدار ائمه معصومان(ع) هستند، باید همانند آنها رفتار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه اگر صادقانه نسبت به اهل بیت(ع) معرفت داشته باشیم، آنها نیز در روزهای سخت عنایت لازم را خواهند داشت، گفت: همچنین است که به عنایات امام رضا(ع) به برکت وجود ایشان از توطئه‌های دشمنان در امان بوده است./901/

منبع: فارس

ارسال نظرات