۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۴۴۴۶۳
استاد حوزه و دانشگاه:

قلم در اسلام ناب بر شمشیر برتری دارد

حجت الاسلام نظری گفت: تفاوت اسلام ناب محمدی با سایر اسلام‌های نوظهور در این است که اسلام ناب وامدار ائمه اطهار(ع) بوده و قلم بر شمشیر برتری دارد و شمشیر تنها به اذن قلم به کار گرفته می‌شود.
حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در همایش بزرگداشت علامه محمدتقی جعفری در شهرستان ورزقان، اظهار داشت: در اندیشه، کلام و آثار علامه جعفری آیات قرآن، عرفان ناب اسلامی و معارف مکتب اهل بیت(ع) جداناپذیر از یکدیگرند و تنها راه دفاع از اسلام آشنایی با آثار بزرگانی چون علامه جعفری است.
وی مردم‌داری، ساده‌زیستی و حضور در میان توده‌های مختلف جامعه را از جمله ویژگی ها و سبک زندگی علامه جعفری دانست و خاطرنشان کرد: علامه جعفری شخصیتی بودند که هرگز خود را از مرم جدا نکرد و همواره با زندگی ساده و بی آلایش، در عمل نشان داد که ارتباط علمای اسلام با مردم ناگسستنی است.
این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که باید علامه جعفری الگویی ماندگار برای نسل جوان معرفی کنیم، افزود: علامه جعفری شرایط مالی مساعدی نداشت، حتی در مواقعی نان شب را نیز به‌ سختی فراهم می کرد، اما با وجود همه مشکلات و نبود امکانات مالی هرگز از مطالعه غافل نشد، متأسفانه نسل امروز جامعه با وجود امکانات فراوان؛ وقتی برای مطالعه اختصاص نمی‌دهند.
شاگرد علامه جعفری با تأکید بر این‌که آن عالم وارسته و فیلسوف مشرق زمین، نفس را در وجود خود ذلیل کرده بود، گفت: پیروی از نفس، انسان‌ بی‌شماری را در جهان به خاری کشانده است؛ اما علامه جعفری توانست افسار نفس را به دست گرفته و اجازه ندهد نگین بندگی اسیر هواهای شیطانی و نفسانی قرار گیرد.
حجت الاسلام نظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنبه های علمی علامه جعفری اظهار داشت: آن علامه بزرگوار به فیلسوف شرق شهرت یافت و دلیل آن آثار ارزشمند، دیدگاه‌های مهم و بیان صریح ایشان در مفاهیم اسلامی بوده است، امروز آوازه علامه جعفری تنها در ممالک اسلامی محدود نمانده و بسیاری از اندیشمندان شرق و غرب با آثار او آشنا هستند.
استاد حوزه و دانشگاه تبریز در ادامه تنها راه مقابله با اسلام‌ داعشی و اسلام آمریکایی را تفکر در آثار بزرگانی چون علامه جعفری دانست و گفت: تفاوت اسلام ناب محمدی با سایر اسلام‌های نوظهور در این است که اسلام ناب وامدار ائمه اطهار(ع) است و قلم بر شمشیر برتری دارد و شمشیر تنها به اذن قلم به کار گرفته می‌شود.
وی در پایان با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش یک روزه، خاطرنشان کرد: این همایش اولین برنامه برای گرامیداشت یاد و خاطره علامه جعفری در زادگاهش شهرستان ورزقان محسوب می شود، انتظار می رود در سال‌های آینده همایش در سطح ملی با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی برگزار شود./935/202/ب2

ارسال نظرات