۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۴۴۶۹۷
رییس سازمان دارالقرآن الکریم خبر داد؛

اجرای طرح دوره‌های تخصصی استعدادهای درخشان قرآنی در استانها

با اعلام رییس سازمان دارالقرآن الکریم و طی یک جلسه توجیهی، اجرای طرح دوره‌های تخصصی استعدادهای درخشان قرآنی ویژه نوجوانان پسر در استان‌ها آغاز شد.
قره شیخلو

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مراسم افتتاحیه طرح دوره‌های تخصصی، ویژه استعدادهای قرآنی نوجوانان پسر با حضور مدیران مجری این طرح در استان‌ها و معاونان و مدیران سازمان دارالقرآن الکریم در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مهدی قره‌شیخلو، ‌رییس سازمان دارالقرآن الکریم ضمن تبریک میلاد باسعادت امام رضا(ع) و تشکر از حضار که از اقصی‌نقاط کشور در این جلسه حضور پیدا کردند، بیان کرد: هر تشکیلات و سازمانی که به دنبال توفیق خوبی در کار خود است نیاز به چهار مؤلفه ساختار خوب، طرح و برنامه، نیروی انسانی و امکانات سخت‌افزاری مناسب دارد که اگر این چهار مؤلفه برقرار باشد، این تشکیلات موفق خواهد بود.

نشست سازمان دارالقرآن

وی با بیان اینکه در این چهار مؤلفه نیز نیروی انسانی از همه مهمتر است،‌ ادامه داد: اگر بهترین امکانات، بهترین بودجه و بهترین ساختمان و. .. را در اختیار داشته باشید، ولی نیروی انسانی مناسب نداشته باشید، مجموعه شما کارایی لازم را نخواهد داشت و حتی برعکس اگر نیروی انسانی کارآمد و کافی وجود داشته باشد، ولی در زمینه بودجه و امکانات مشکلاتی وجود داشته باشد، نیروی انسانی کارآمد این مشکلات و نقصان را برطرف می‌کند.

‌رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت‌های قرآنی در کشور به نیروهای متعدد با تخصص‌های مختلف نیاز داریم، افزود: در این زمینه هم به مدیران، حافظان، هم به قاریان و هم به کسانی نیاز داریم که بتوانند کادرسازی و مربیان قرآنی تربیت کنند.

قره‌شیخلو در ادامه با بیان اینکه توجه به کادرسازی در فعالیت‌های قرآنی از موضوعاتی است که نسبت به آن کم‌کاری شده است، اظهار کرد: علیرغم اینکه در مجموعه سازمان دارالقرآن در این سی سال گذشته، نزدیک به ۱۵۰ هزار مربی قرآن تربیت شده است ولی نگاه اصلی برای تربیت نیرو در حوزه‌های مختلف وجود نداشته است و شاید در این زمینه کمی یکسونگری شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای طرح استعدادهای درخشان قرآنی تجربه سه ساله در سازمان وجود دارد، تصریح کرد: طرح استعدادهای درخشان طی سال‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ از سوی سازمان با جمعیت محدودی در حد صد نفر، اجرا شده است که با توجه به بازخورد خوبی که از اجرای طرح وجود داشت بنابر این گذاشتیم تا امسال این طرح را از محدودیت خارج کرده و در تمامی استان‌ها اجرا کنیم.

‌رئیس سازمان دارالقرآن گفت: امسال تعداد ۱۳۲۵ نفر سهمیه برای اجرای این طرح قرآنی در کلیه استان‌ها در نظر گرفته‌ایم که سهم هر یک از استان‌ها در این زمینه متفاوت بوده و از حداقل ۲۵ نفر در استان تا حداکثر ۱۰۰ نفر در استان، سهمیه وجود دارد که جمع همه این سهمیه‌ها ۱۳۲۵ نفر می‌شود.

قره‌شیخلو در ادامه با اشاره به اینکه از نکات مهمی که در این طرح وجود دارد یکی این است که مخاطب در این طرح، بیشتر قشر نوجوان و جوان هستند، افزود: این قشر از جامعه، سرمایه انسانی ما هستند و سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه این نوجوانان و جوانان برای اجرای طرح همگی از طرق مختلفی همچون برنامه‌های مختلف قرآنی، پیشنهاد اساتید و. .. انتخاب شده‌اند، اظهار کرد: تلاش‌های زیادی در زمینه ورودی‌های این طرح صورت گرفته است که اگر این ورودی‌ها به درستی انتخاب شوند، تقریبا پنجاه درصد موفقیت طرح تضمین شده است.

‌رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه با اشاره به این موضوع که چرا برای اجرای طرح استعدادهای درخشان، ابتدا قرائت قرآن را مد نظر قرار دادیم، بیان کرد: قرائت قرآن به‌عنوان هنر اسلامی و هنر تأثیرگذار در جامعه با توجه به اینکه در روایات اسلامی نیز تأکید فراوانی بر آن شده است که قلب مردم را جلب قرآن می‌کند در این مقطع انتخاب شده است.

‌رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در پایان سخنان خود ضمن تشکر دوباره از حضار تصریح کرد: در اجرای طرح استعدادهای درخشان قرآنی در سراسر کشور باید نگاهمان به طرح جامع باشد و هر کسی که آمادگی کافی را دارد به شرط آنکه شرایط لازم را دارا باشد، می‌تواند در اجرای طرح کمک کند./1325/101/ب2

ارسال نظرات