۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۴۴۴۷۵۴
امام جمعه موقت تهران:

آمریکا با اسلامی بودن ایران مشکل دارد

آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر این‌که مردم ما نباید فکر کنند صحبت با آمریکا مشکلات آنها را حل می‌کند،‌ گفت: آمریکا دشمن اسلام است و از آن سیلی خورده؛ آمریکا با ایران مشکلی ندارد همانطور که قبل از انقلاب با ایران مشکلی نداشت، آنها با اسلامی بودن ایران مشکل دارد.
موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته در همایش بصیرت، ضمن تبریک اعیاد گذشته، ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) به تعریف بصیرت پرداخت و گفت: بصیرت یعنی بینایی و آگاهی تا انسان فریب نخورد و اگر فتنه‌ای در مقابلش روی داد آن را به خوبی بشناسد و دچار آن نشود.

وی افزود: مقام معظم رهبری مدام از بصیرت سخن می‌گویند، زیرا تاریخ نشان می‌دهد که بسیاری از افراد به دلیل نشناختن دشمن نابود شده‌اند.

امام جمعه موقت تهران در پاسخ به دو سؤال؛ راه بصیرت یافتن چیست و چگونه می‌شود ایمان پایداری به خدا داشت، گفت: در آیات ۲۵۵ الی ۲۵۷سوره بقره که معروف است به آیةالکرسی خداوند پاسخ هر دو سؤال را داده است و می‌فرماید اگر دو نکته را بدانید هیچگاه گمراه نمی‌شوید و ایمانتان را از دست نمی‌دهید.

وی در ادامه دو نکته را اینچنین برشمرد: کفر به طاغوت و ایمان راسخ به خدا، دو نکته‌ای است که انسان را از گمراهی خارج می‌کند. خداوند می‌فرماید، به طاغوت کفر بورزید و دشمن آن باشید.

آیت‌الله موحدی کرمانی ضمن تبیین بیشتر طاغوت،‌ اظهار داشت: شیطان دو نماینده در زمین دارد اول طاغوت است که همان دشمن خداست و هر دورانی طاغوت خودش را دارد. مانند طاغوت زمان امام رضا(ع) که مأمون بود و طاغوت زمان ما که آمریکا است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به نماینده دوم شیطان در زمین اشاره کرد و ابراز داشت: نماینده دوم شیطان نیز هوای نفس است، هوای نفسی که می‌تواند انسان را به هر سوی که می‌خواهد بکشاند و در چاه ظلالت بی‌افکند.

وی با بیان این‌که نباید حرف طاغوت را باور و به آن اطمینان کرد، یادآور شد: مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند که آمریکا دشمن ما است و هیچگاه کاری به نفع ما انجام نمی‌دهد و مدام می‌خواهد امتیاز بگیرد در حالی که هیچ امتیازی نمی‌دهد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر این‌که مردم ما نباید فکر کنند صحبت با آمریکا مشکلات آنها را حل می‌کند،‌ افزود: آمریکا دشمن اسلام است و از آن آسیب دیده و سیلی خورده است. آمریکا با ایران مشکلی ندارد همانطور که قبل از انقلاب با ایران مشکل نداشت اکنون نیز با اسلامی بودن ایران مشکل دارد.

وی به پاسخ دومی که در آیةالکرسی برای سؤالهای مطرح شده، آمده است، پرداخت و گفت: ایمان به خدا راه دوم رسیدن به بصیرت و ایمان مستقر و پایدار است. باید خودمان را بعد از پس زدن آمریکا قوی کنیم و خدا را خوب بشناسیم و به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: انسان برای ارتباط بیشتر با خدا باید حدود و مرزها و احکام او را بشناسد و شوق به سوی او داشته باشد و تمام لذتش با خدا بودن باشد.

وی اظهار کرد: اگر این دو را جامعه داشته باشند(کفر به طاغوت، ایمان به خدا) نتیجه‌اش حفظ دین و تمسک به ریسمان محکم الهی خواهد بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه افزود: همچنین اگر ما نسبت به طاغوت کفر بورزیم، به خدا ایمان داشته باشیم، وظایف خود را به خوبی انجام دهیم و ولایت ائمه معصومین(ع) و در زمان غیبت نایب برحق ایشان،‌ آیت‌الله خامنه‌ای را بپذیریم دیگر گمراه نمی‌شویم.

لازم به ذکر است در این همایش که با عنوان بصیرت برگزار شده بود موضوع نقش آمریکا در کودتای ۲۸مرداد بررسی شد و پیش از سخنرانی آیت‌الله موحدی کرمانی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت./201/862/ب1

ارسال نظرات