۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۴۴۷۹۲
استاد حوزه بابل:

کودتای 28 مرداد نتیجه اعتماد به آمریکا بود

استاد حوزه علمیه بابل به تجربه رابطه و اعتماد به آمریکا اشاره کرد و گفت: کودتای 28 مرداد نتیجه اعتماد مصدق به آمریکایی ها بود و این عبرت تاریخی تا ابد باید پیش روی مسؤولان کشور باشد.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع بسیجیان منطقه بابلکنار با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد، گفت: آمریکا دارای خوی شیطانی و استکباری است و نظام سلطه جهانی را هدایت می کند.

وی با بیان این مطلب که براساس نقشه راه ترسیم شده از سوی امام راحل نباید به آمریکا نزدیک شد، افزود: ایجاد خط فاصله با آمریکا از مهمترین مبانی انقلاب اسلامی است و همه مسؤولان باید این موضوع را مدنظر قرار بدهند.

نماینده سابق ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه با اشاره به توطئه های مختلف آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: کودتای 28 مرداد و سرنگونی دولت منتخب مردم ایران یکی از صدها توطئه آمریکا علیه ملت ما است.

وی ادامه داد: کودتای 28 مرداد نتیجه اعتماد مصدق به آمریکایی ها بود و این عبرت تاریخی تا ابد باید پیش روی مسؤولان کشور باشد.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به توطئه آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و کمک این کشور به گروهکهای تروریستی در اوایل انقلاب، تصریح کرد: اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آمریکا از توطئه پیچیده این کشور برای سرنگونی انقلاب حکایت می کند.

وی با اشاره به نقش آمریکا در کودتای اخیر در ترکیه برای سرنگونی دولت منتخب این کشور، افزود: کودتا علیه دولت اردوغان در ترکیه، نتیجه خوش خدمتی اردوغان برای آمریکا به ویژه در ماجرای سوریه و حمایت از گروهکهایی تروریستی مورد حمایت این کشور بود.

امام جمعه بابلکنار به جریانی هدفمند در کشور متشکل از افراد و رسانه های خاص برای ایجاد رابطه با آمریکا پرداخت و گفت: دوستداران رابطه با آمریکا بدانند که آمریکا فقط به دنبال منافع خود در جهان است و دلش به حال کسی نمی سوزد.

وی با اشاره به عدم نتایج برجام و توافق با آمریکا درباره مسأله هسته ای، خاطرنشان کرد: با توجه به انجام مراحل اجرای تعهدات ایران حتی فراتر از برجام، آمریکایی ها نه تنها به تعهدات خود جامعه عمل نمی پوشانند، بلکه مانع سرمایه گذاری دیگر کشورها در ایران می شوند.

حجت الاسلام بابائیان به برخی اظهارات مقامهای آمریکایی درباره برجام های دیگر بعد از برجام هسته ای، تأکید کرد: آمریکا دولت قابل اعتمادی نیست و به جای منتظر نشستن برای انجام تعهدات طرف غربی، باید به نیروهای داخلی تکیه کرد.

وی به مشکلات اقتصادی در کشور از جمله رکود و بیکاری اشاره کرد و  افزود: مسؤولان دولت به جای نگاه به دستاوردهای برجام به نیروهای داخلی و رفع مشکلات صنایع توجه کنند اما متأسفانه شاهد فرصت سوزی در اصلاح ساختار اقتصاد کشور هستیم.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: به جای اعتماد به آمریکا باید به توانایی های داخلی و اقتصاد مقاومتی اعتماد کرد و آن را به اجرا در آورد./1313/202/ب2

ارسال نظرات