۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۴۵۰۴۶
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران خبر داد؛

30 مردادماه آغاز مسابقات قرآن استان تهران

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به برنامه‌های سی و نهمین دوره مسابقان قرآن کریم استان تهران، گفت: مسابقات قرآن کریم اوقاف استان تهران با سخنرانی حجت الاسلام مومنی آغاز به کار خواهد کرد.
حجت الاسلام حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری سی و نهمین دوره از مسابقات قرآن کریم اوقاف استان تهران، صبح امروز شنبه سی ام مرداد در محل اداره کل اوقاف استان تهران برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام سید هاشم حسینی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران، گفت: در مرحله مقدماتی سی و نهمین دوره از مسابقات قرآن کریم اوقاف استان تهران بیش از 200 هزار نفر شرکت کردند.

وی ادامه داد: مسابقات به صورت رسمی از روز یکشنبه 31 مرداد آغاز خواهد شد و در این مسابقات دو گروه خواهران و برادران به رقابت خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران بیان داشت: بخش مسابقات خواهران در 2 روز و بخش برادران نیز در سه روز برگزار خواهد شد. این مسابقات در رشته‌های 5،10،20 و حفظ کامل برگزار خواهد شد، ضمن اینکه بخشهای دیگر مسابقات شامل؛ تحقیق، ترتیل، اذان و دعا خوانی است.

وی گفت: به طور کل 204 متسابق در این مسابقات شرکت دارند که 117 نفر مرد و بقیه زن هستند، ضمن اینکه تعداد کمتر بانوان به این دلیل است که خواهران در بخش اذان شرکت نمی‌کنند.

حجت الاسلام حسینی ضمن برشمردن داوران بخشهای مختلف مسابقات، گفت: تفاوت مسابقات این دوره با سالهای قبل در این است که در سال جاری بخش تواشیح به صورت استودیویی ضبط می‌شود و در مرکز مورد داوری قرار می‌گیرد. ضمن اینکه بخش شکوفه‌های امسال را آموزش پروزش، تحت نظارت اوقاف استان و به صورت مستقل برگزار می‌کند.

وی تأکید کرد: تلاش داریم بقاع متبرکه را به مراکز قرآن تبدیل کنیم و بر همین اساس 4 بقعه متبرکه را برای همین امر اختصاص دادیم، در این مسیر نیز 70 هزار نفر را آموزش داده‌ایم، امسال نیز بیش از 50 هزار نفر در حال ثبت نام برای این طرح است.

گفتنی است در بخش پرسش و پاسخ این نشست حجت الاسلام حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر اینکه سخنران افتتاحیه چه کسی خواهد بود، گفت: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام حسینی مومنی آغاز به کار خواهد کرد./856/202/ب3

ارسال نظرات