۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۴۵۲۷۴
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

مساجد مرکز اصلی مقابله با جنگ نرم دشمن هستند

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان اینکه مسجد پایگاه اسلام و ترویج ارزشهای انقلابی است، گفت: مساجد مرکز اصلی مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دشمنان محسوب می شوند به شرطی که جایگاه اصلی خود را بازیابند.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام‌ والمسلمین علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه مسجد پایگاه اسلام و ترویج ارزشهای انقلابی است، اظهار داشت: مساجد مرکز اصلی مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دشمنان محسوب می شوند به شرطی که جایگاه اصلی خود را بازیابند.

وی خواستار احیای هویت حقیقی مساجد شد و با اشاره به جایگاه مساجد در جذب جوانان و مصونیت بخشی به اقشار مختلف جامعه، خاطرنشان کرد: فعالیت و اجرای برنامه ها و طرحهای متنوع فرهنگی در مساجد انگیزه جوانان را افزایش می دهد، از این رو توجه به فعالیتهای فرهنگی باید جدی گرفته شود.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که مهمترین روحانیان و ائمه جماعات مساجد باید جذب جوانان به فعالیت های مسجدی باشد، خاطرنشان کرد: باید با گسترش فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی در مساجد سطح بینش عقیدتی و بصیرتی جوانان مسجد را افزایش داد، ائمه جماعات در این عرصه نقش محوری بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با اشاره به جایگاه مساجد در امور فرهنگی و اجتماعی، تصریح کرد: حضور پرشور جوانان در این اماکن امن الهی موجب توسعه و تقویت بنیه اعتقادی نسل آینده‌ساز جامعه می شود، البته باید توجه داشت که جذب جوانان به مساجد نیازمند برنامه های پرمحتوا و متناسب با نیاز آنان است.

وی با انتقاد از این‌که در برخی محلات کلانشهرها ارتباط نسل جوان با مساجد کمرنگ شده است، گفت: باید درباره این مشکل چاره‌اندیشی و برنامه ریزی کرد، اصل مسلم آنست که اگر مسجدی‌ها به ویژه روحانی امام جماعت به جوانان روی خوش نشان دهد، قطعا گرایش نسل جوان به مساجد گسترش خواهد یافت.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر این مهم اتفاق نیفتد و امام جماعت مسجد نتواند به ارزش، جایگاه و انگیزه جوانان احترام قائل شود، به یقین آنان از مسجد گریزان خواهند بود، از این رو روحانیان باید با آراستگی معنوی و اخلاقی، جوانان را به حضور در مساجد ترغیب کرده و مانع گرایش آنان به مکتب های انحرافی غرب شوند.

وی همچنین فعالیت‌های جنبی به‌روز و برنامه های جذاب فرهنگی را از دیگر عوامل گرایش جوانان به مساجد دانست و گفت: برای مقابله با توطئه های عقیدتی دشمنان، وظیفه داریم با شبهه شناسی، پاسخگوی نیاز معرفتی نسل آینده‌ساز، پویا و فرهیخته ایران اسلامی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با اشاره به این‌که عدم توجه به جایگاه مساجد در دراز مدت آثار زیانباری به دنبال خواهد داشت، افزود: هدف اصلی استکبار جهانی بیگانگی جوانان از دین و مسجد است، اگر نتوانیم استراتژی محکمی در مقابله با تهاجم مبتذل فرهنگی غرب داشته باشیم، به یقین شکست خواهیم خورد.

وی در پایان بر اهمیت توجه به مخاطب‌شناسی و برقراری ارتباط با نسل جوان از سوی روحانیان و ائمه جماعات مساجد تأکید کرد و گفت: مسجد ملک پدری شخص خاصی نیست، باید حضور جوانان در مساجد را ارزش دانست و زمینه لازم برای فعالیت نسل پویای جامعه در محافل مذهبی را فراهم کرد./854/302/ب2

ارسال نظرات