۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۴۴۵۳۲۱
امام جمعه جیرفت:

مسجد نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم دشمن دارد

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه مساجد در طول تاریخ محل گسترش اسلام و مکان رفع مشکلات جامعه اسلامی بوده اند، گفت: مساجد مکانی برای مقابله با جنگ نرم دشمن هستند.
مسجد

حجت الاسلام رضا کرمی پور امام جمعه جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد، اظهار کرد: مساجد محل عبادت و به عنوان پایگاه دینی از زمان صدر اسلام تاکنون بوده و مرکز فعالیتهای فرهنگی، نظامی بوده است.

وی با بیان اینکه امروزه یکی از ترفندهای دشمن کم رنگ کردن حضور جوانان و نوجوانان به مساجد است، تصریح کرد: دشمن در این راستا برنامه ریزیهای زیادی را انجام می دهد و امام خمینی(ره) بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فرمودند «مساجد را فراموش نکنید، مساجد سنگر است و این سنگرها را ترک نکنید»؛ و مساجد در طول انقلاب اسلامی مورد احترام بوده اند و همچنان هستند.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: امروزه از مسجد بهره برداریهای زیادی صورت می گیرد و دشمن هم نمی خواهد این بهره برداریها به خوبی در مساجد انجام شود، خیلیها تصورشان این است مسجد تنها محل عبادت و نماز خواندن است در صورتی که از مساجد می توان در مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور استفاده کرد.

حجت الاسلام کرمی پور ادامه داد: دشمنان درصدد تخریب و تضعیف جایگاه مساجد هستند و آنان از نقش مساجد در جامعه اسلامی هراس دارند و از این رو مساجد نباید مورد غفلت قرار گیرند و باید در جذب جوانان به این مکان مقدس تلاش کرد.

وی ابراز کرد: بصیرت و آگاهی سازی از سوی امام جماعت در مسجد باید صورت گیرد، چون مسجد پایگاه اصلی انقلاب بوده است و نقش مهم مساجد بر هیچ کس پوشیده نیست و باید تلاش خود را در مساجد انجام دهیم تا جوانان و نوجوانان جذب برنامه هایی فرهنگی، هنری، سیاسی و مذهبی شوند.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه مساجد در طول تاریخ محل گسترش اسلام و مکان رفع مشکلات جامعه اسلامی بوده اند، عنوان کرد: مساجد همواره مکانی برای فراگیری علم انقلاب اسلامی و جنگ هشت سال دفاع مقدس بوده و در شرایط امروزی نیز مکانی برای مقابله با جنگ نرم دشمن هستند.

حجت الاسلام کرمی پور مساجد را مکانی برای نیایش، نماز خواندن و فعالیتهای فرهنگی هنری، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دانست و افزود: مساجد کانون تربیت جوانان و نوجوانان است و باید در این راستا تلاش شود تا معیارهای اسلام با حضور گسترده جوانان زنده نگه داشته و نقشه های پلید دشمنان به ناامیدی تبدیل شود./302/9709/ب1

ارسال نظرات