۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۴۵۳۶۲
آیت الله مجتهد شبستری:

مسجد پایگاه اسلام است/ وحدت اسلامی باید در مساجد متجلی شود

امام جمعه تبریز با بیان این‌که مسجد پایگاه اسلام است و وحدت اسلامی باید در مساجد متجلی شود، گفت: برنامه های آموزنده همگی باید از مساجد نشأت بگیرند.
آیت الله شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امشب در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد و تجلیل از برترینهای مساجد، اظهار داشت: بنا به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات و تصویب وزرای خارجه کشورهای اسلامی 31 مرداد بعنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در 11 اوت 1969 میلادی صهیونیستها اقدام به آتش زدن مسجد الاقصى نخستین قبله مسلمان کردند و این روز بنام روز جهانی مسجد، برای تجلیل و تکریم مساجد و دست اندرکاران امور مساجد نامگذاری شده است، افزود: روز مسجد فرصتی مغتنم در شناساندن جایگاه حقیقی مسجد است.

امام جمعه تبریز ابراز داشت: نخستین اقدام حضرت محمد مصطفی (ص) در تشکیل حکومت اسلامی کرده اند ساختن مسجد بود، حتی قبل ورود به مدینه بعد از هجرت با تصمیم تشکیل حکومت اسلامی و با ورود به مدینه مسجد قبا تاسیس شده است، یعنی ای مسلمانان اولین قدم برای احیای اسلام، احیای مسجد است.

وی ادامه داد: مسجد پایگاه اسلام است و وحدت اسلامی باید در مساجد متجلی شود و برنامه های آموزنده همگی باید از مساجد نشأت بگیرد، در صدر اسلام می بینیم مسجد محوری یک مسأله اساسی است، ارائه آموزشهای لازم به مسلمانان، احکام و معارف در مساجد تعلیم داده شده است و اقدام و عمل از مساجد شروع شده است.

نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه در کنار هم بودن اغنیا و فقرا در صف واحد مساجد نشانگر عدالت اسلامی و از کارکرد اجتماعی مساجد است، افزود: کارکرد نظامی مساجد؛ در صدر اسلام غزواتی که اتفاق افتاده است، اعزام به جبهه از مساجد بود، جوانان به مساجد می آمدند و اعلام آمادگی می کردند.

وی با بیان اینکه مسجد پایگاه انقلاب و خاستگاه مسائل انقلابی و  اجتماعی است، خاطرنشان کرد: کارکرد سیاسی مساجد در صدر اسلام، فرمانهای حکومتی رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع)، اعلام برنامه های حکومت، پذیرش سفیران کشورها، اعلام اخبار مهم از جمله غزوات، انتصاب کارگزاران اینها همگی در مساجد انجام می پذیرفت.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به علت مخالفت دشمنان اسلام با مساجد، تصریح کرد: مسجد مرکز استکبار ستیزی و بیدار کننده است و به مردم درس بصیرت می دهد از این رو دشمنان اسلام چشم دیدن مساجد را ندارند و به دنبال تضعیف مساجد است.

وی افزود: مسجد پایگاه دولت کریمه جهانی حضرت بقیه الله امام زمان (عج) است، در روایتی هست که اکثر پیروان حضرت ولی‌عصر (عج) جوانان هستند، اگر برادران جوان بسیجی روز به روز بیشتر شوند و آماده باشند در این جنگ نرم تمام قد در مقابل تهاجم فرهنگی، ایستادگی کنند، اینان آرام آرام زمینه ساز حکومت حضرت مهدی (عج) می شوند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه جوانان بسیجی باید بصیرت داشته باشند تا بداند تشیع لندنی و تسنن آمریکایی چیست؟ تأکید کرد: جوانان بسیجی انقلابی باید آگاه باشند تا بتوانند دیگران را نیز آگاه سازند و در برابر جنگ نرم دشمن ایستادگی کنند./202/854/ب1

ارسال نظرات