۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۴۵۳۸۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دهه امامت و ولایت فرصت مغتنمی برای تبیین محتوای غدیر است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر برگزاری پرشور و شعور برنامه‌های دهه امامت و ولایت، گفت: این دهه فرصت مغتنمی برای تبیین محتوای غنی غدیر و آشنا کردن بیشتر مردم با موضوع ولایت فقیه است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان که در آستانه فرارسیدن دهه امامت و ولایت برگزار شد، اظهار کرد: غدیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه والایی دارد؛ به همین دلیل باید شناخت و معرفت عمومی نسبت به غدیر و موضوع ولایت در جامعه افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه بزرگداشت عید غدیر در واقع بزرگداشت ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: نظام اسلامی ما از غدیر و مسأله امامت و ولایت برگرفته است؛ از این‌ رو بزرگداشت غدیر هم‌ردیف بزرگداشت این نظام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی نیز هست، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نظامی غدیری است، اضافه کرد: الگوی تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موضوع غدیر و امامت و ولایت است؛ به همین دلیل باید برنامه‌های دهه امامت و ولایت در کشور با شور و شعور ویژه‌ای برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌هایی کیفی و مناسب برای گرامیداشت عید غدیر خم امری ضروری است، اظهار داشت: مسؤولان و متولیان امر باید برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه خطبه غدیر محتوای غنی و عمیقی دارد، تصریح کرد: باید در دهه امامت و ولایت برای آشنا شدن بیشتر مردم با محتوای خطبه غدیر برنامه‌ریزی داشت و از محتوای این خطبه در مراسم و برنامه‌های گوناگون استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با بیان اینکه افرادی که مدعی جدایی دین از سیاست هستند، موضوع و حقیقت غدیر را به خوبی درک نکرده‌اند، اضافه کرد: غدیر پیامهای مختلفی از جمله ولایت‌مداری، ولایت‌پذیری و انتصاب افراد شایسته در مسؤولیتها با هدف خدمت بهتر در نظام اسلامی دارد که این پیامها باید برای مردم تشریح و تبیین شود.

وی با بیان اینکه امروز امت اسلام تشنه شنیدن پیام غدیر است به همین دلیل باید این پیام به درستی به آنها منتقل شود، افزود: اشاعه فرهنگ غدیر و ترویج معارف آن در جامعه امروز موضوعی ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب برای مراسم دهه اول ماه محرم، افزود: امسال هم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همانند سالهای گذشته تجمع بزرگ هیئات مذهبی استان همزمان با روز تاسوعا در شهرهای مختلف خراسان شمالی به‌ویژه در بجنورد، مرکز استان برگزار شود.

گفتنی است، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی‌الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد که به این مناسبت برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در رابطه با موضوع غدیر و ولایت در سطح کشور برگزار می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات