۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۴۵۴۷۲
به همت انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه؛

دومین دوره آموزشی کلام امامیه در مشهد برگزار می شود

دبیر انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه از برگزاری دومین دوره مدرسه تابستانی کلام امامیه ویژه اساتید و دانش‌آموختگان دانش کلام در مشهد از اول تا سوم شهریور امسال خبر داد.
موسی اشکوری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام موسی اشکوری با اشاره به عضویت بیش از 250 نفر عضو وابسته و پیوسته در انجمن کلام اسلامی حوزه اظهار کرد: امسال نیز مانند گذشته انجمن یک سری فعالیت‌ها را در دستور کار خود قرار داده که از جمله آنها برگزاری دو دوره کارگاه آموزشی مدرسه تابستانی کلام امامیه است.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی مدرسه تابستانی کلام امامیه در اصفهان از 26 تا 28 مرداد امسال برگزار شد که در این دوره آموزشی ابعاد مختلف بحث نظریه امامت تبیین می‌شود و در پایان هر روز میزگرد علمی در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه با اشاره به مباحث مطرح شده در دوره مدرسه تابستانی کلام امامیه گفت: اجتهاد و تقلید در عقاید، رسالت‌های متکلمان در عصر کنونی، استنباط کلامی و جایگاه عقل و وحی در آن، نقشه جامع جریان‌های سلفی معاصر و نقد مبانی فکری سلفیه جهادی از جمله مباحث مطرح شده در این دوره است.

وی از برگزاری دومین دوره مدرسه تابستانی کلام امامیه ویژه اساتید و دانش‌آموختگان دانش کلام در مشهد خبر داد و افزود: این دوره از اول تا سوم شهریور با حضور استادان برجسته از جمله حجج اسلام والمسلمین رضا برنجکار، محمدتقی سبحانی‌نیا، رضا طالقانی، حمیدرضا مظاهری و علی موحدیان برگزار می‌شود.

اشکوری انتشار فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات کلامی، برگزاری نکوداشت شخصیت‌های علمی، مشارکت در داوری کتاب سال و برگزاری کرسی نظریه‌پردازی را از فعالیت‌های دیگر انجمن ذکر کرد./916/102/ع

ارسال نظرات