۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۴۴۵۷۳۰
مدیر حوزه علمیه اسلام آباد غرب:

عشقهای دروغین بنیان خانواده ها را متلاشی می کند

مدیر حوزه علمیه اسلام آباد غرب با اشاره به آسیب های عشقهای دروغین، گفت: عشق های دروغین بنیان خانواده ها را متلاشی می کند و آرام آرام پا را فراتر نهاده و فساد و بی بندوباری را در خانواده و جامعه رواج می دهد.
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا، مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عشق و علاقه را به چهار قسم تقسیم کرد و ابراز داشت: انسان ها با چهار دسته از انواع عشق که عبارتند از عشق حقیقی، مجازی، شهوانی و کاذب در ارتباط هستند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب با تشریح عشق حقیقی، تصریح کرد: عشق حقیقی مربوط به خداوند و اولیای پاک و مطهرش است و حقیقتأ این نوع عشق و محبت قوی، زلال، خالص و صادق است.

وی اظهار داشت: عشق مجازی، عنصر شهوت در آن بسیار کمرنگ بوده و مسأله روحانی بودن در آن قوت بیشتری دارد اما عشقی که توأم با شهوت است حالت های وارفتگی، بی حالی و سستی به واسطه جنبه شهوت و غریزه جنسی در آن وجود دارد.

حجت الاسلام کرمی نیا در ادامه افزود: عشق کاذب و دروغین نیز نوعی عشق است که مختص افرادی است که با به چنگ آوردن احساسات عده ای از دختران نام عشق و عاشقی را بر زبان می آورند و با دروغ های فراوان درصدد به دام انداختن دختران هستند که این عشق نوعی دروغ و شهوت برای حیله و فریب دیگران است.

وی به آسیب های عشق دروغین و شهوانی اشاره کرد و عنوان داشت: عشق شهوانی آسیبهای فراوانی به انسانها و جامعه وارد می کند، در جامعه اگر فضای عشق دروغین و شهوانی غلبه کند و افراد بیش از حد در آن فاز قرار گیرند شهوت و عشق با یکدیگر ادغام می شود و در نتیجه رخوت و سستی برجامعه حاکم می شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: از هر عاملی که مانع از کار و تلاش، امید و آرزو و بهره مندی مادی و معنوی انسان شده و سبب تضعیف آن شود باید فاصله گرفت، اگر معنویت و دینداری ناصحیح نیز درصدد باشد که روحیه حرکت و تلاش را در مسیر رشد، کمال و دینداری تضعیف کند آن نیز نادرست است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب در ادامه افزود: انحرافات اخلاقی و ابتلا به گناهان متعدد از نتایج عشق شهوانی شوم است که نه تنها انحراف جنسی و اخلاقی را در برمی گیرد بلکه انحرافات مالی را نیز به دنبال دارد و انسان را به صفات بداخلاقی نیز مبتلا می سازد و انواع امراض را در جامعه سبز می کند.

حجت الاسلام کرمی نیا ابراز داشت: عشق های دروغین بنیان خانواده ها را متلاشی می کند و آرام آرام پا را فراتر نهاده و فساد و بی بندوباری را در خانواده و جامعه ترویج می دهد، خیانت، انواع فشارها، درگیری، قتل و ضرب و شتم و مشکلات تربیتی نیز از آسیبهای عشقهای دروغین و شهوانی است.

وی با اشاره به ابزارهایی که عشقهای شهوانی را در جوانان تحریک می کند، تصریح کرد: موسیقی های شهوت برانگیز و افسرده ساز موجب رواج و رشد عشق شهوانی می شود، موسیقی های شهوت برانگیز افسردگی، بی وفایی و خیانت را به همراه دارد و آثار سوئی را در نسلهای آینده به وجود می آورد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب در پایان به ناتوی فرهنگی دشمن در قالب ماهواره و شبکه های مجازی اشاره کرد و ابراز داشت: محتوای برنامه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی به دلیل کمرنگ و غیرمستقیم بودنش انسانها را وسوسه و به تدریج در روح و جسم انسانها نفوذ می کند و در نتیجه سبب بی غیرتی در مردان می شود و با انتقال آن به سایر افراد که بسیار خطرناک و خزنده است انسانها را به سمت زوال و انحراف می کشاند./857/303/ب2

ارسال نظرات