۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۴۵۷۸۴
حجت الاسلام ناطق نوری:

فهم دین بالاتر از دینداری است/ سوریه پل ایران به حزب الله است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سوریه پل ارتباطی ما با لبنان است و طرح آمریکایی ها این بود که با کنار زدن بشار اسد و محاصره سوریه بتوانند حزب الله لبنان و فلسطین را نابود کنند.
حجت الاسلام ناطق نوری

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع)، صبح امروز چهارشنبه سوم شهریور ماه در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسانات، گفت: پس از ماجرای تاسیس مرکز حوزوی امام حسن مجتبی(ع) در سال ۶۵ تاَکید کردم امیدواریم کسانی که تازه قدم در راه طلبگی گذاشتند الگویی خوب برای جامعه و محیط پیرامون خود در آینده شوند.

تشریح روند احداث مدرسه امام حسن مجتبی(ع)

وی افزود: بنده به دلیل آشنایی با منطقه در پیش از انقلاب می دانستم که علمای بزرگی در این منطقه زندگی کرده اند و مردم لواسانات نیز بسیار خداجو هستند، بر همین اساس تلاش کردیم در این منطقه مهم یک حوزه علمیه را تاسیس کنیم. ضمن اینکه نام این مرکز نیز به این دلیل به نام امام دوم شیعیان شد که امام حسن(ع) بسیار مظلوم است و به خاطر غریبی ایشان نام این مرکز را امام حسن مجتبی(ع) قرار گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: قرار بود یک شخصیت حقوقی تولیت مدرسه را بر عهده بگیرد، بر همین اساس بنا شد امام جمعه دائم تهران به عنوان تولیت معرفی شود.

وی گفت: پس از اقدامات اولیه به مقام معظم رهبری مراجعه کردم و ایشان تمام کار را بر عهده بنده گذاشتند، امروز نیز ایشان به این مرکز همچنان لطف دارند.
حجت الاسلام ناطق نوری، خاطرنشان کرد: واقف این مرکز هنگام وقف تلاش داشت که یک مسجد نیز در کنار مرکز حوزوی ایجاد شود، بر همین اساس یک مسجد در کنار مدرسه علمیه افتتاح گردید.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسانات بیان داشت: در زمانی که در مجلس شورای اسلامی بودم، طرح ایجاد اجلاس مجالس اسلامی را مطرح کردم در این راه نیز موفق شدیم.

وی تاکید کرد: این مرکز از سهم امام و دستگاه های دولتی به هیچ وجه وجهی دریافت نکرده است و حتی از شهرداری ها دریافتی نداشته ایم. در راهی که داشته ایم خیرین به ما کمک کرده اند. با همین کمک ها بسیاری از امکانات را برای مرکز ایجاد کرده ایم و مسجد مرکز را نیز یک پایگاه جامع برای منطقه ایجاد کرده ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص جایگاه بانوان بیان داشت: در مسجد جامع ایجاد شده تلاش کرده ایم از نظر ساختاری مانند مدرسه عالی مطهری عمل کنیم و بانوان نیز بسیار راحت بتوانند در فعالیت های دینی شرکت کنند.

وی تاکید کرد: مانند برخی از مساجد تهران نخواستیم فضای اقتصادی در زیر مسجد ایجاد کنیم. بنده تلاش کردم به دلیل علاقه ای که به ورزش دارم، یک مرکز ورزشی بسیار خوب ایجاد کنیم تا طلاب در آن به فعالیت های ورزشی جهت پرورش جسمانی بپردازند. ضمن اینکه این فضا را به خارج از مرکز واگذار نمی کنیم.

حجت الاسلام ناطق نوری گفت: برخی از مساجد مدرن ساخته می شوند، اما شبیه پاساژهای تجاری طراحی می شوند، به همین دلیل با الگوگیری از مدارس قدیمی و مرکز حوزوی فیضیه، این بنای آرامش بخش ایرانی اسلامی را احداث کردیم.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع)، ابراز داشت: طلبه هایی که قدم در راه طلبگی گذاشته اند باید بدانند که در این راه باید به گفتار بزرگان دین عمل کنند و در نهایت برای جامعه خود مفید واقع شوند و اگر شد حتی یک نفر را اصلاح کنند.

وی تاکید کرد: یک روحانی می توانند دل ها را تغییر دهند، در گذشته افرادی بودند که بدکاران و قماربازان را تحت تاثیر قرار می دادند و آنها را به راه راست هدایت می کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، یادآور شد: در زمان ساواک به من می گفتند تمام امکانات را در اختیار شما قرار می دهیم تا با شاه همکاری کنم، اما به دلیل سرپیچی از پیشنهادات آنها حتی من را خلع لباس کردند، اما بدون لباس نیز با رژیم شاه مبارزه کردم.
وی تصریح کرد: هیچ توقعی از طلاب و مردم این منطقه ندارم، تنها عاشق این هستم که از این مجموعه افراد صالحی بیرون بروند تا فهم جامعه خود را بالا ببرند. همیشه نیز در سخنانم گفته ام که دین شناسی بالاتر از دین داری است.

افرادی که به مدافعان حرم ایراد می گیرند فهم سیاسی ندارند

حجت الاسلام ناطق نوری بیان داشت: برخی می گویند که چرا مدافعان حرم به سوریه و منطقه می روند، متاسفانه این افرادی که این حرفها را می زنند فهم سیاسی ندارند.

وی ادامه داد: ولایت فقیه در زمان غیبت در امر حکومت مانند رسول خدا است، امروز یک ولی فقیه با فهم و شجاع داریم، ضمن اینکه اگر امروز چند قدم جلوتر جلوی دشمن بایستیم قطعا در امنیت خواهیم بود.

سوریه پل ارتباطی ما با لبنان است

وی گفت: سوریه پل ارتباطی ما با لبنان است و طرح آمریکایی ها این بود که با کنار زدن بشار اسد و محاصره سوریه بتوانند حزب الله لبنان را نابود کنند و فلسطین را نیز نابود کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نباید فلسطینی ها را اخوانی و سنی دید، آنها اولا مسلمان هستند و ثانیا اگر آنها نباشند رژیم صهیونیستی برای منطقه ایجاد مشکل می کند. /856/پ201/ج

ارسال نظرات