۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۴۵۹۰۹
مسؤول امور مساجد تبليغات اسلامي‌کاشان:

امام جماعت به پيکره مقدس مسجد روح مي بخشد

مسؤول امور مساجد اداره تبليغات اسلامي‌کاشان گفت: روحاني و امام جماعت است که به پيکره مقدس مسجد روح مي بخشد و زمينه اتصال و ارتباط مخاطبان با پيام ها و دستورات ديني را فراهم كرده و مخاطب را در فضاي با نشاط معنوي و عبادي قرار می دهد.
حجت الاسلام حسن صنعتكار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت‌الاسلام حسن صنعتکار چهارشنبه شب در مسجد باب الحوائج کاشان ضمن گراميداشت هفته جهاني مساجد، گفت: امام جماعت در هر مسجد، عاملي مهم در ارتقای معنوي، اخلاقي و حتي رشد فرهنگي و اجتماعي نمازگزاران و مخاطبان فعاليتهاي مسجد به شمار مي رود.

وي افزود: امام جماعت اگر چنانچه مهارتهاي لازم براي کار تبليغي و ارتباط با مخاطب را داشته باشد قادر است با اثرگذاري روي نسل جوان، زمينه جذب و گرايش آنها را به مسجد فراهم کند.

حجت الاسلام صنعتكار يادآور شد: به بحث فرم و ظاهر مسجد از ابتداي شکل گيري اسلام توجه ويژه شده است و معماران و هنرمندان بسياري تلاش کرده اند تا ساختار فيزيکي و سازه اي و نماي داخلي و بيروني مساجد الهام بخش مفاهيم ديني به ويژه مفهوم توحيد، يگانگي و ايجاد احساس آرامش ناشي از حضور دين  درآن بروز و ظهور داشته باشد.

کارشناس امور مساجد اداره تبليغات اسلامي کاشان ادامه داد: اما واقعيت اين است كه اين روحاني و امام جماعت است که به پيکره مقدس مسجد روح مي بخشد و زمينه اتصال و ارتباط مخاطبان با پيام ها و دستورات ديني را فراهم كرده و مخاطب را در فضاي با نشاط معنوي و عبادي قرار می دهد.

حجت الاسلام صنعتكار با اشاره به فرازي از فرمايشات رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: نقش روحانيت، نقش هدايت و دستگيري معنوي است و بر اساس فرمايش رهبر معظم انقلاب، اگر روحاني در هر منطقه به وظايف خود عمل کند شاهد گسترش معنويت و ايجاد وفاق اجتماعي و کاهش آسيب هاي اجتماعي خواهيم بود.

مسؤول امور مساجد اداره تبليغات اسلامي‌کاشان در ادامه از امام جماعت مسجد باب الحوائج کاشان به عنوان يکي از بهترين مصاديق، فرمايشات رهبر معظم انقلاب درباره امام جماعت نام برد و گفت: در شهرستان کاشان شاهد فعاليت اثرگذار ائمه جماعات مساجد هستيم.

وي از حجت الاسلام بنايي روحاني انقلابي و با سابقه بيش از 30 سال امام جماعت به عنوان  نمونه اي از يك امام جماعت اثرارگذار نام برد و افزود: ايشان مسجد باب الحوائج کاشان را محل کار خود دانسته و قبل از نماز در مسجد حاضر و سجاده اش را پهن مي‌کند و منتظر مردم مي ماند تا بيايند و بعد از نماز نيز خودش را به مردم عرضه مي‌کند و به احکام، سوالات شرعي، شنيدن مشكلات آنها و حتي رفع مشکلات مردم اهتمام دارد.

حجت‌الاسلام صنعتکار اقامه نماز جماعت در مسجد باب الحوائج کاشان را از پرجمعيت ترين مساجد کاشان دانست و اظهار داشت: هنرمندي تبليغي ايشان در ايجاد وحدت بين مجموعه مراکز فرهنگي و مذهبي اين مسجد، اهتمام به امر مشورت، همراهي و پيشگامي درتمام فعاليتهاي مسجد، تاکيد بر شفافيت گردش مالي مسجد، ارتباط با مدارس اطراف مسجد وروحيه عميق مردم مداري ايشان از جمله عوامل موفقيت وي و استقبال کم نظير مردم براي اقامه نماز در اين مسجد است تا جايي که برخي از شبها براي نمازگزاران در مسجد جا نيست.

لازم به توضيح است، 530 مسجد فعال داراي امام جماعت و نماز جماعت و 530 خادم رسمي  مسجد در شهرستان كاشان فعاليت دارند كه از اين تعداد مسجد فعال داراي امام جماعت در شهرستان كاشان، تعداد 225 مسجد در شهركاشان و مابقي در چهار بخش قمصر، برزك، نياسر، مشكات و روستاهاي تابعه است كه در حال حاضر در 97 درصد از مساجد اين شهرستان نماز صبح اقامه مي شود. /1307/202/ب2

ارسال نظرات