۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۴۶۰۰۵
استاد حوزه علمیه:

مهدویت نقطه وحدت ادیان الهی است

استاد حوزه و دانشگاه مهدویت را نقطه مشترک تمام ادیان خواند و گفت: همه ادیان معتقد به موعود و منجی اند و مهدویت نقطه وحدت شیعه و سنی است.
مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسن جعفری، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در مسجد عماریاسر با بیان این که ما آنطور که باید برای امام زمانمان هزینه نکرده ایم، گفت: باید بیش از اینها در آشنایی با فرهنگ اهل بیت و سیره ائمه معصومین بکوشیم.

وی ادامه داد: شیاطین امروز به دنبال از بین بردن نور الهی هستند و می خواهند تا یاد امام زمان(عج) فراموش شود؛ امام صادق(ع) اینگونه نقل کردند که در امتحانهای مومنان در دوران غیبت برخی ها دچار تردید می شوند و از دین خود بازمی گردند و به این سبب ایشان محزون بودند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه چه ضرورتی دارد تا مباحث مهدویت در کشور مطرح شود، تصریح کرد: در سال 2010 از مجموع 31.8 میلیارذ فروش سینما، 31 میلیارد متعلق به آمریکا بوده و مخاطبانی که سینمای آمریکا را مشاهده کردند دو برابر از مخاطبین آمریکا و اروپا بیشترند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که محوریت بسیاری از فیلم های هالیوود مرتبط با مباحث و فرهنگ آخرالزمانی است، بیان کرد: در روایات اهل سنت آمده است که هر کس امام زمان خود را نشناسد دچار مرگ جاهلی شده است و غرب بر این محوریت فعالیت بالایی دارند.

وی افزود:  پس از سالها کوشش و تجربه های مختلف علمی هنوز سوالات زیادی درباره مهدویت وجود دارد و باید بیش از اینها بر این جریان کار کرد.

حجت الاسلام جعفری با بیان این که در دوران غیبت امام زمان باید دعا زیاد خواند تا به معرفت و شناختی در خور دست پیدا کرد، یادآور شد: خداوند متعال بنده هایش را رها نکرده است چرا که اگر آنان را رها می کرد زندگیشان اینگونه هدفمند و راهبردی نبود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که چرخش افلاک، ستارگان و حرکت سیارات همه دلالت بر همین هدفمندی مدیریت کردگار عالم دارد، اظهار کرد: نمی شود خداوند عالم این همه موجودات را بی هدف و بدون حساب و کتاب خلق کرده باشد و برای آنان سرانجامی قرار نداده باشد.

حجت الاسلام جعفری با بیان این که اگر شناخت امام زمان(عج) را از دست بدهیم به چاه ضلالت خواهیم افتاد، افزود: آن کس که امام خود را نشناسد و بمیرد بدون شک با مرگ جاهلیت مرده است، اگر مهدویت نباشد نیز به این معناست که تمام تلاش پیامبران در تلاش و دعوت آنان بی فایده است.

این استاد حوزه و دانشگاه مهدویت را نقطه مشترک تمام ادیان خواند و بیان کرد: همه ادیان معتقد به موعود و منجی اند و همه به این اذعان دارند که مردی با تمنای مردم می آید که عالم را از مشکلات و سختی ها نجات خواهد داد و این مهدویت نقطه وحدت شیعه و سنی است.

وی با بیان این که متاسفانه ما در حوزه آینده پژوهی آنطور که باید فعالیت نکرده ایم، تصریح کرد: آرمان شهر غربیها بی شک ضمانت اجرایی ندارد اما دین اسلام به این سبب که پیشنیه و عقبه تاریخی درخشانی با حضور بسیاری از فقها و امام خمینی دارد، دارای ضمانت اجرایی است.

حجت الاسلام جعفری با بیان این که قصدمان مقایسه زندگیمان با اهل بیت نیست اما باید منش و سیره زندگیمان را به سیره آن بزرگواران نزدیک و نزدیکتر کنیم، گفت: باید از اهل بیت و کسانی که برای دین جانشان را فدا کردند درس بگیریم و در زندگیمان به کار ببندیم.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی های خود به این تاکید کردند که هنرمندی بزرگ آن است که مهدویت را با زبان هنرمندانه به ذهن مخاطبان جوان و آگاه منعکس کنید، بنابراین اگر این اتفاق در زندگی انسانها  رخ دهد، تحول بزرگی ایجاد می شود./202/864/ب1

ارسال نظرات