۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۴۴۶۱۱۵

اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن در شهر ری برگزار شد

اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم، دعا خوانی و اذان در امامزاده عبد الله شهر ری برگزار شد.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم، دعا خوانی و اذان در امامزاده عبد الله شهر ری برگزار شد.
در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام حسینی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران، گفت: در سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی 200 هزار نفر در رشته‌های معارف و مفاهیم، حفظ قران کریم، ترتیل خوانی، قرائت، دعاخوانی، روخوانی قرآن کریم، تواشیح و اذان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به درخشش قاریان، بیان داشت: در رشته‌های قرائت شرکت کنندگان رتبه‌های حائز اهمیتی کسب کردند که متاسفانه در دیگر رشته ها این مهم مشهود نبود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران با اشاره به راه یافتگان سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه از استان تهران، به مسابقات استانی، گفت: در این مسابقه 117 نفر از برادران و 87 نفر از خواهران به مرحله استانی راه یافتند.
سپس حجت الاسلام محسن رنجبر، کارشناس مسائل دینی، با اشاره به اینکه خداوند انسان را به سرو، گل و لاله شدن دعوت می‌کند، گفت: سرو تنها درختی است که به صورت مستقیم سوی آسمان حرکت می‌کند در حالی که شاخه‌های دیگر درختان نه تنها اینگونه نیستند بلکه به اطراف خود نیز تمایل دارند به همین دلیل قرآن از انسان می‌خواهد سرو باشد تا راستی و درستی پیشه کند تا به کمال برسد.

وی دومین دعوت قرآن را به گل شدن تشبیه کرد و گفت: گل مظهر بخشندگی است کسی از نزد گل دست خالی باز نمی‌گردد، قرآن کریم به انسان توصیه می‌کند که گل باشید تا دیگران از شما سود و بهره ببرند گل در هر مکان و زمانی گل است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه دیگر توصیه قرآن به انسان لاله شدن است، تصریح کرد: درون لاله داغی وجود دارد و قرآن کریم می‌فرماید: نسبت به درد دیگران بی تفاوت نباشید فرق انسان با حیوان در دردمند بودن است.

در ادامه حجت الاسلام ابوترابی، نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروز در پرتو انقلاب اسلامی، راه برای انس جونان به آموزه های وحیانی هموار شده است.، گفت: خداوند می‌فرماید: دعوت خدا و پیامبر او را اجابت کنید و آموزه‌های قرآن را بیاموزید و بدان عمل کنید؛ دستاورد فهم قرآن و آراسته شدن به آموزه‌های قرآنی دست یابی به حیات واقعی است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد حیات راستی را ثمره ایمان و عمل به قرآن بیان کرد و گفت: زندگی در سایه قرآن لذت بخش می‌شود و انسجام کانون خانواده با اطاعت از آیات الهی میسر است انسان با تربیت قرآنی می‌تواند با ظالم مبارزه و از حق مظلوم دفاع ‌کند.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرآن برای بندگان واقعی چراغ هدایت است، ابراز کرد: حیات واقعی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس سبب شد به ایران حیاتی دیگر ببخشند زیرا قلوب آنان به نور قرآن و آموزه‌های دینی روشن بود.

وی با اشاره به اینکه سعادت دنیوی انسان در سایه قرآن میسر می‌شود، اظهار داشت: خانواده ها در مکتب قرآن می‌توانند فرزندانی با ایمان و نیکو سرشت تربیت کنند و این ثمره فرهنگ دینی است.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از نفرات اول تا ششم تقدیر به عمل آمد همچنین محمدرضا ابوالقاسمی و بهروز یاریگل، داور بخش تجوید، کریم دولتی و معتز‌ آقایی نیز به عنوان داوران بخش وقف و ابتدا، در بخش لحن نیز احمد ابوالقاسمی و در بخش صوت قاسم رضیعی، همچنین صالح اطهری‌فرد و سیدحسین موسوی در جمع داوران حضور داشتند./202/813/ب1

ارسال نظرات