۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۴۴۶۲۲۳
آيت الله نمازي:

بی اعتمادی به مستکبران مبنای قرآنی دارد

نماينده ولي فقيه در كاشان بر استخراج آيات سياسي و استكبار شناسي در قرآن تأكيد كرد و گفت: اگر امام خميني(ره) به عنوان يك فقيه و عالم و مجتهد تمام عيار از آمريكا به عنوان شيطان بزرگ نام مي‌برد شعار نيست و براي حرف خودش سند دارد و سند فرمايش امام خميني و رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه به آمريكا اعتماد نداريم مبنای قرآنی دارد.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آیت الله نمازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، جمعه شب در ديدار هيأت مديره موسسه هم انديشيي كانونهاي فرهنگي شهرستان كاشان، با اشاره به اينكه انجام برنامه هاي قرائت و تجويد،حفظ و تفسير قرآن از سوی كانونهاي فرهنگي، كار ارزشمندي است، گفت: دركنار اين فعاليتها، انجام كار موضوعي قرآن يكي از كارهاي مهم است.

وي ادامه داد: اگر بخواهيم آيات قرآن را موضوع بندي كنيم، يك سلسله از آيات قرآن از جمله آيات توحيد مانند سوره توحيد و آيت الكرسي در باب معرفت الله است كه آيات معرفت الله مرتفع ترين نقطه قرآن است.

آيت الله نمازي با بيان اينكه اگر بخواهيم قرآن را به كوه بلند تشبيه كنيم قله قرآن آيات توحيد است، بر استخراج آيات توحيد تأكيد كرد و اظهار داشت: مربيان قرآني بايد از تعداد آيات توحيد اطلاع داشته باشند و بتوانند جوابگوي سؤالات باشند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم يادآور شد: از امام باقر و امام سجاد، معناي صمد در سوره توحيد سؤال شد، امام فرمود، خداوند در آيه بعد صمد را معني كرده است ‹‹لم يلد و لم يولد›› معناي صد است و در ادامه فرمود، اگر رجالي از علم در محضر من بودند تمام علوم را ازسه حرف صمد استخراج مي‌كردم تا آن را بربار شترها كنند و به اطراف و اكناف دنيا ارسال كنند.

آيت الله نمازي استخراج آيات معرفت الله و توحيد را نخستین اولويت كانونهاي فرهنگي بعد از قرائت، تجويد، حفظ و تفسير قرآن اعلام كرد و ابراز داشت: از پيامبراكرم(ص) سؤوال شد نقطه مرتفع قرآن كجاست، حضرت فرمود آيت الكرسي و سوره توحيد شناسنامه خدا است و كسي كه مي خواهد خدا را بشناسد بايد سوره توحيد را بفهمد، فهم معرفتني و عميق نه اينكه بداند و بخواند.

وي افزود: كسي كه مي خواهد خدا را بشناسد بايد آيت الكرسي را بفهمد چرا كه پيامبر اكرم(ص) فرمود آيت الكرسي قله قرآن است.

نماینده مجلس خبرگان رهبري با تقدير و تجليل از فعاليتهاي قرآني كانونهاي فرهنگي، از استخراج آيات معرفت‌الله به عنوان يك كار جديد و نو نام برد و گفت: يك كارگروه علمي و تخصصي آيات توحيد را از قرآن در جزوه اي گردآوري‌ كنند.

تأكيد بر استخراج آيات سياسي و استكبار شناسي از قرآن

آيت الله نمازي همچنين بر استخراج آيات سياسي و استكبار شناسي در قرآن تأكيد كرد و اظهار داشت: اگر امام خميني(ره) به عنوان يك فقيه و عالم و مجتهد تمام عيار از آمريكا به عنوان شيطان بزرگ نام مي‌برد شعار نيست و براي حرف خودش سند دارد و سند فرمايش امام خميني و رهبرمعظم انقلاب مبني براينكه به آمريكا اعتماد نداريم مبنای قرآنی دارد.

وي افزود: آياتي كه مربوط به شناخت استكبار است بايد از قرآن استخراج و به صورت تخصصي موضوع بندي شود تا چنانچه از قرآن آموزان سؤال شد در قرآن چند آيه در رابطه با استكبار شناسي است بتوانند جوابگو باشند.

در ادامه سردار حسين دقيقي رييس هيأت مديره مؤسسه هم انديشي كانونهاي فرهنگي شهرستان كاشان نيز با ارائه گزارشي از فعاليت هاي كانونهاي فرهنگي شهرستان كاشان در بخشهاي ستاد قرآن، ستاد عترت، ستاد ورزش و ستاد جوان گفت: 40 مربي مهد كودك جزء 30 قرآن را آموزش ديدند تا در مهدهاي كودك از آنها به عنوان مربي آموزش قرآن با استفاده از قصه هاي قرآني، نقاشي و شعر استفاده شود.

وي افزود: ستاد ورزش مؤسسه هم انديشي كانونهاي فرهنگي‌ كاشان با تشكيل مدارس فوتبال كار آموزش 80 نوآموز را آغاز كرده است و حدود 600 نفر نيز در قالب 43 تيم در مسابقات شركت مي‌كنند.

به گفته وي، طي 5 سال گذشته 67 هزار نفر در برنامه هاي ورزشي كانونهاي فرهنگي شهرستان كاشان شركت كردند كه براي آنها 400 ميليون تومان هزينه شده است.

دقيقي همچنين به برنامه ستاد عترت نيز اشاره كرده و گفت: ستاد عترت مؤسسه هم انديشي كانونهاي فرهنگي كاشان در زمينه هاي مهدويت، غدير، دهه فجر، سبك زندگي اسلامي و خطبه فدكيه برنامه هايي را برگزاركرده است.

وي از تشكيل ستاد جوان مؤسسه هم انديشي كانونهاي فرهنگي شهرستان كاشان از سال گذشته خبرداد و يادآور شد: ستاد نوپاي جوان مؤسسه، حدود 30 كانون فرهنگي مساجد و 30 مدرسه و 3 هزار نفر را در حوزه كتاب و كتابخواني تحت پوشش دارد.

لازم به ذكر است، 140 كانون فرهنگي هنري مساجد در شهرستان كاشان فعاليت دارند كه از اين تعداد كانون 14 كانون در شهر قمصر، 15 كانون در شهر برزك، 15 كانون در شهر نياسر و 96 كانون فرهنگي هنري در بخش مركزي شهرستان كاشان فعاليت دارند./201/1307/ب1

ارسال نظرات