۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۴۶۳۶۱
مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی:

محافل قرآنی همواره با استقبال پرشور مردم همراه است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی گفت: محافل قرآنی و مذهبی همواره با استقبال پرشور اقشار مختلف از هر طبقه اجتماعی همراه بوده است.
حجت الاسلام مصائبي

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی امروز در حاشیه برگزاری سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: نفرات برگزیده و راهیافته به مرحله کشوری فردا در مراسمی با با حضور مسؤولان استانی در تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که مراسم پایانی مسابقات از ساعت 10 صبح فردا، هفتم شهریور در سالن مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مراسم نفراتی که توانسته‌اند با کسب حدنصاب امتیاز طبق آئین‌نامه، نفرات اول شوند، اعلام خواهند شد، ضمن این‌که برنامه‌های جنبی دیگری نیز مانند تلاوت قاریان برجسته کشور تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام مصائبی تصریح کرد: برپایی این مسابقات در شهر اولین‌ها به نوعی یادآور احیا و باز‌آفرینى نقش و جایگاه تبریز به عنوان نخستین پایتخت تشیع در جهان اسلام است که موجبات تعالی فرهنگ معنوی و به ویژه ترویج فرهنگ سبک زندگی قرآنی در جوامع بشری را فراهم کرد و باید از همه ظرفیت‌های این کتاب الهی بهره ببریم.

وی افزود:  مهم‌ترین برکت مجالس قرآنی این است که دشمنان دین و قرآن با دیدن تاثیر آیات الهی در جامعه و جاری شدن زندگی قرآنی در جهان، احساس خطر کرده و جایگاه خود را متزلزل می‌یبینند. علارغم تمامی مشکلاتی که پیش‌رو بود و با توجه به اینکه در برگزاری مسابقه با محدودیت سنی مواجه بودیم؛ اما جای شکر است که راه یافتگان به مرحله‌ی استانی امسال افزایش یافته است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان گفت: با توجه به این‌که از ابتدای انقلاب اسلامی پایه‌های «نهضت سواد آموزی» گذاشته شده است، از این‌رو نیاز است که نهضت قرآن آموزی نیز در کنار آن مورد توجه قرار می‌گرفت؛ چراکه تسلط بر زبان قرآنی و معانی آن،در بسیاری از کشورها مورد توجه قرارگرفته و حتی در برخی از کشورها نیز برای استخدام در مشاغل، باید فرد از برخی جهات به قرآن مسلط باشد.

وی ادامه داد: در کشور اسلامی ما باید آموزش قواعد قرآنی مورد توجه بیشتر قرار بگیرد؛ چراکه بنابر فرمایشات رهبری «علم قرآن در دستان ماست»؛ از این‌رو باید این اصل مورد توجه قرار گرفته و شرایطی فراهم شود تا افراد بتوانند به این حوزه جذب شده و آموزش‌های لازم را ببینند.

حجت‌الاسلام مصائبی اضافه کرد: از تمامی قران‌دوستان تقاضا داریم تا در کنار توجه به زبان‌های دیگر، زبان قرآن را نیز فرا بگیرند؛ چراکه امروزه برای آموزش قرآن، هزینه‌ لازم نیست بلکه تنها کافی است که فرد اراده کند و در این خصوص آموزش ببیند. زمانی که یک نفر در خانه‌ای قرآن تلاوت می‌کند، رحمت و برکت الهی در آن خانه نزول کرده و مایه‌ی خیر و برکت برای اهالی می‌شود.

وی با بیان این‌که محافل قرآنی همواره با استقبال پرشور مردم همراه است، خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند که امروزه مردم از قرآن جدا شده‌اند، در حالی که این‌گونه نبوده و قرآن در قلب‌های مردم جای گرفته است؛ اما مردم منتظر جرقه‌ای هستند تا به این سمت گرایش پیدا کنند و وظیفه‌ ما نیز این است که زمینه را فراهم کنیم./935/302//ب2

ارسال نظرات