۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۴۴۶۳۷۳
رییس ستادهای نماز جمعه کشور:

40 هزار نفر در ستادهای نماز جمعه کشور فعالیت می‌کنند

رییس ستادهای نماز جمعه کشور گفت: در حال حاضر بیش از 40 هزار نفر شامل 23 هزار برادر و 17 هزار خواهر در ستادهای نماز جمعه سراسر کشور در حال فعالیت هستند.
حجت الاسلام محمود سیاح - رییس ستادهای نماز جمعه کشور

حجت‌الاسلام محمود سیاح، رییس ستادهای نماز جمعه کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت 850 ستاد نماز جمعه در 31 استان کشور، اظهار کرد: این ستادها در سطح شهرهای بزرگ و کوچک کشور دایر بوده و هر هفته نماز عبادی سیاسی جمعه را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه افزون بر 40 هزار نفر در این 850 ستاد نماز جمعه فعالیت می‌کنند، ادامه داد: از این تعداد 23 هزار نفر برادر و 17 هزار نفر نیز خواهر هستند.

حجت‌الاسلام سیاح با اشاره به اینکه عملکرد ستادهای نماز جمعه در کشور مناسب است، افزود: با وجود این هنوز با جایگاه متعالی، شایسته و بایسته ستادهای نماز جمعه در کشور فاصله داریم.

وی با بیان اینکه روح ستادهای نماز جمعه مردمی و مستعد است، خاطرنشان کرد: می‌بایست ستادهای نماز جمعه از تمامی ظرفیتهای مردمی و امکانات موجود در راستای تقویت این آیین عبادی سیاسی بهره گیرند.

حجت‌الاسلام سیاح با اشاره به اینکه روند حرکتی ستادهای نماز جمعه در کشور مثبت است، اضافه کرد: اکنون اقشار مختلفی در برپایی نمازهای جمعه مشارکت می‌کنند و ساماندهی کار تشکیلاتی در ستاد نماز جمعه اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ستادهای نماز جمعه با روحیه مردمی دارای هویت مناسبی هستند، افزود: وظیفه مدیریت ستادهای نماز جمعه کشور حمایت کامل تشکیلاتی از ستادها بوده و از طرف دیگر از روحیه ابتکار عمل در ستادهای نماز جمعه با مدیریت و نظارت ائمه جمعه هم استقبال می‌شود.

حجت‌الاسلام سیاح تصریح کرد: در این راستا بعد از اجرای طرح موفقیت‌آمیز مهدهای آدینه، امور خواهران ستادهای نماز جمعه به جایگاه معاونت ارتقا یافت و امور جوانان ستاد هم استقلال بیشتری پیدا کرد.

رییس ستادهای نماز جمعه سراسر کشور خاطرنشان کرد: جوان‌گرایی در ستادهای نماز جمعه، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نمازهای جمعه، تقویت قرارگاه فرهنگی نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و غیره برخی از رویکردهای ستادهای نماز جمعه در کشور به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام سیاح در ادامه با اشاره به خدمات اعضای ستادهای نماز جمعه، اظهار کرد: اعضای این ستادها نقش زیادی در حفاظت و حراست از آرمانهای انقلاب و نظام اسلامی دارند به‌گونه‌ای که در این زمینه تاکنون 270 نفر از اعضای ستادهای نماز جمعه سراسر کشور به شهادت رسیده‌اند.

وی همچنین ستادهای نماز جمعه استان خراسان شمالی را ازجمله ستادهای فعال و کارآمد در سطح کشور دانست و از مسؤولان و اعضای این ستادها به علت برگزاری برنامه‌های متنوع در طول سال قدردانی کرد./303/9314/ب1

ارسال نظرات