۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۴۴۶۴۳۴

نهادی برای پی‌گیری مطالبات رهبر انقلاب در حوزه

حجت الاسلام فاطمی نیا گسترش تهذیب، نظارت درسی، انقلابی ماندن، ورود طلاب انقلابی در حوزه و تدین طلاب را از رسالت‌های مجمع نمایندگان طلاب دانست و گفت: باید اینها پس از اولویت سنجی از سوی مسؤولان و مدیران حوزه پی گیری شود و تحقق یابد.
مجمع نمایندگان

حجت‌الاسلام سید رضا فاطمی‌نیا، مسؤول کمیسیون پیگیری فرامین امام و رهبر معظم انقلاب مجمع نمایندگان طلاب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه عملی کردن مطالبات رهبر معظم انقلاب یکی از رسالت‌های مهم مجمع نمایندگان است، ابراز داشت: مجمع باید مطالبات رهبر انقلاب را به مسؤولان برساند و در جهت تحقق آنها تلاش کند.

وی ادامه داد: نمایندگان طلاب مستقیم از بدنه حوزه انتخاب می‌شوند و در مسائلی مانند تحصیل، تهذیب و انقلابی ماندن، بحث پذیرش طلاب بر طلاب نظارت و نقش بسزایی دارند، بنابراین مدیریت جدید در انتخاب طلاب می‌تواند از این فرصت استفاده کند.

حجت الاسلام فاطمی افزود: حوزه دارای معاونت‌های مختلفی است، همین طور مجمع نمایندگان هم دارای کمیسیون‌های مختلفی است که در این کمیسیون‌ها فعالیت‌ها و طرح‌های داده می‌شود که بعد از تایید به دست مدیران می‌رسد برای اینکه اجرایی شوند.

وی بحث تهذیب، نظارت درسی، انقلابی ماندن، ورود طلاب انقلابی در حوزه و تدین طلاب را از دیگر رسالت‌های مجمع دانست و گفت: باید اینها پس از اولویت سنجی از سوی مسؤولان و مدیران حوزه پی گیری شود و تحقق یابد.

مدرس سطح عالی حوزه  با اشاره به اینکه در مجمع نزدیک 202 نماینده وجود دارد، تصریح کرد: این افراد که به عنوان نماینده انتخاب می‌شوند اکثراً استاد حوزه، کارشناس، مشاور یا امامت جمعه هستند، نماینده‌ها مستقیم با طلاب و مشکلات آنها آشنا هستند و در جهت این رفع این مشکلات تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام فاطمی نیا ابراز داشت: مجمع بر اساس نامه ای که امام خمینی(ره) نوشته بودند شروع به کار کرد، در آن نامه آمده بود که در سطوح تصمیم سازی و تصمیم گیری از طلاب و نمایندگان انقلابی استفاده کنید.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم فرصت ارزشمندی در جهت رفع مشکلات طلاب است، افزود: علما و بزرگان می‌توانند در تصمیم گیری ها و ایجاد یک حوزه انقلابی و تربیت طلاب انقلابی از مجمع نمایندگان طلاب استفاده کنند./875/ت302/س

ارسال نظرات