۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۴۶۴۸۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

یادمان محل شهادت رئیسعلی دلواری در بوشهر ساخته می‌شود‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: همزمان با سالروز شهادت رئیسعلی دلواری ۱۲ شهریور عملیات ساخت یادمان محل شهادت سردار بزرگ مبارزه با استعمار در تنگک بوشهر آغاز می‌شود.
حمیده ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حمیده ماحوزی پیش از ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی برگزاری آیین سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری که در سالن جلسات اداره کل ارشاد بوشهر برگزار شد با بیان اینکه رئیسعلی نماد روحیه استعمارستیزی است، گفت: ١٢ شهریور همزمان با سالروز شهادت رئیسعلی دلوری از سال ١٣٨٩ به نام «روز مبارزه با استعمار انگلیس» نام‌گذاری شده‌است.

وی با بیان اینکه در سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار برنامه متنوعی در بوشهر و دلوار برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها، افزون بر گرامیداشت روز مبارزه با استعمار، بزرگداشت و تبیین شخصیت و مبارزات مردی است که در تاریخ و فرهنگ ملی و مذهبی به عنوان نماد سردار بزرگ مبارزه با استعمار معرفی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه مراسم ویژه‌ای در سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در بوشهر و دلوار برگزار می‌شود، افزود: در این روز ضمن برگزاری مراسم سالروز شهادت این بزرگ مرد مبارزه با استعمار، موزه رئیسعلی دلواری در دلوار تجهیز می‌شود.

ماحوزی با اشاره به مرمت و بازسازی مزار مادر و فرزند رئیسعلی دلواری در روستاهای مل‌ گپ و جائینک تنگستان بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده همزمان با سالروز شهادت رئیسعلی دلواری (١٢ شهریور) عملیات ساخت یادمان محل شهادت سردار بزرگ مبارزه با استعمار در تنگک بوشهر آغاز می‌شود.

نام گذاری میدانی در شهر اهرم به نام شهید رئیسعلی دلواری، تشکیل بنیاد شهید رئیسعلی دلواری، آماده سازی موزه شهید رئیسعلی دلواری، تهیه تیزر تبلیغاتی از سوی صدا و سیما برای ارائه به شهرداری دلوار، انجام تبلیغات محیطی از سوی شهرداری‌های استان بوشهر از مصوبات این جلسه بود.

رییس بنیاد بوشهر شناسی نیز با بیان اینکه نام پرآوازه شهید رئیسعلی دلواری افتخاری برای ایران اسلامی و استان بوشهر است، خاطر نشان کرد: رئیسعلی دلواری آزادی‌خواه مشروطه‌طلب و رهبر قیام جنوب در تنگستان و بوشهر علیه نیروهای بریتانیا در دورهٔ جنگ جهانی اول بود.

عبدالکریم مشایخی با بیان اینکه رئیسعلی دلواری در تنگک بوشهر هنگام مبارزه با متجاوزان انگلیسی به شهادت رسید، گفت: جسد شهید رئیسعلی دلواری بنا به وصیت شهید در شهر نجف اشرف در قبرستان معروف وادی السلام شیعیان در عراق به خاک سپرده شد./203/846/ب1

ارسال نظرات