۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۴۶۷۱۳
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

اعزام طلاب خراسان شمالی به مرحله سوم اردوهای جهادی

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی از اعزام طلاب مدارس علمیه مختلف این استان به سومین مرحله اردوی جهادی مناطق محروم خراسان شمالی خبر داد.
حجت الاسلام سالاری مکی- مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری مرحله سوم اردوهای جهادی طلاب و روحانیان این استان، اظهار کرد: در این مرحله 20 طلبه بسیجی مدارس علمیه گوناگون خراسان شمالی در قالب گروه کریم اهل بیت (ع) برای انجام فعالیتهای عمرانی، فرهنگی و آموزشی به منطقه محروم خرق در شهرستان فاروج اعزام شدند.

وی ادامه داد: این طلاب بسیجی با همکاری سازمان بسیج طلاب و روحانیان و شورای مدیریت حوزه‌های علمیه استان به اردوی جهادی اعزام شده و به مدت سه روز در منطقه محروم روستای خرق شهرستان فاروج اقدام به انجام فعالیتهای مختلف جهادی می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با یادآوری اینکه پیش‌تر نیز 60 طلبه بسیجی خواهر و برادر استان در قالب مراحل اول و دوم اردوهای جهادی به منطقه محروم بام و صفی‌آباد در شهرستان اسفراین اعزام شده بودند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 35 نفر طلاب و اساتید خواهر مدارس علمیه استان بودند که به منطقه محروم بام از توابع شهرستان اسفراین در استان خراسان شمالی اعزام شدند و به مدت چهار روز در 10 روستای این منطقه فعالیت تبلیغی کردند.

وی ادامه داد: در این اردوی جهادی طلاب و اساتید خواهر حوزه‌های علمیه استان پس از حضور در یادمان شهدای شهر بام، فعالیتهای تبلیغی خود را در شهر بام و روستاهای دهنه اجاق، نوده، دستجرد، فتح آباد، بيش آباد، آق قلعه، قارضي، تارخه، آقج و كوش كندر انجام دادند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: در این اردوی جهادی موضوعات و برنامه‌های گوناگونی با محوریت آموزش و حفظ قرآن کریم، بيان احكام و سبك زندگي اسلامي، كار با كودك و آموزش تئاتر براي گروه‌های مختلف سني برگزار و در بین کودکان روستایی هم هدایا و کتابهای آموزشی توزیع شد.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ترویج و گسترش فرهنگ فعالیت جهادی یکی از اهداف و رویکردهای اردوهای جهادی طلاب و روحانیان است، اضافه کرد: در این اردوهای جهادی طلاب و روحانیان بسیجی تلاش می‌کنند با امکانات اندک، خدمات مناسبی را به روستاییان مناطق محروم ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه در اردوهای جهادی طلاب و روحانیان افزون بر کار عمرانی و سازندگی در مناطق محروم به مسائل دینی و معرفتی هم پرداخته می‌شود، اظهار کرد: باید طلاب انقلابی با روحیه جهادی و انقلابی در مناطق محروم کشور حضور یافته و رسالت فرهنگی و تبلیغی خویش را به‌درستی انجام دهند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اثرگذاری حضور طلاب و روحانیان در اردوهای جهادی، تصریح کرد: در این برنامه‌ها با تأسی از سیره ائمه اطهار (ع) برای خدمات‌رسانی به محرومان و نیازمندان تلاش می‌شود.

وی با اشاره به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب درباره توسعه و تداوم اردوهای جهادی، خاطرنشان کرد: حضور مستمر طلاب و روحانیان در اردوهای جهادی درواقع لبیک به‌ فرمان رهبری با هدف خدمات‌رسانی به مناطق محروم کشور درزمینهٔ فرهنگی و معنوی است.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال بوده و در سال تحصیلی پیش رو در مجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو و سه به تحصیل علوم دینی مشغول می‌شوند./9314/302//ب2

ارسال نظرات