۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۴۴۷۲۹۹
آيت الله مسعودي علوي:

انسان بهترين حسابرس خود است

عضو هيأت امناي مؤسسه در راه حق گفت: تمام زندگي ما در اين جمله امام جواد(ع) خلاصه مي شود که مي فرمايد خود را از آنچه در دنيا ننگ و در آخرت آتش به دنبال دارد، دور کنيد.
آيت الله سيد اسدالله مسعودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، آيت الله سيد اسدالله مسعودي علوي، شامگاه پنجشنبه در جوار مضجع نوراني حضرت سلطان محمود ابن امام باقر(ع) روستاي دارالسياده علوي کاشان با اشاره به اينکه به دنيا آمدن جهت توشه برداشتن براي آخرت است، افزود: توشه برداشتن به معناي اسير دنيا نشدن است.

وي افزود: انسان بايد در دنيا از خود حسابرسي کند، چرا که بهترين حسابرس انسان، خود او است و هرکس خودش را مي شناسد و بايد در تنهايي از خود حساب بکشد.

آيت الله مسعودي علوي با بيان اينکه مي توان از تمام حوادث دنيا پند گرفت، گفت: قدرت پهلوي را نمي شد در اين مملکت تکان داد و همه دنيا نيز پشتيبان آن بودند و اکنون نيز عربستان سعودي دست به جنايت مي زند، اما بايد دانست که خدا مهلت مي دهد و نابود مي کند.

عضو هيأت امناي مؤسسه در راه حق با تأکيد بر اينکه از اتفاقات دنيا بايد موعظه گرفت، گفت: تمام زندگي ما در اين جمله امام جواد(ع) خلاصه مي شود که مي فرمايد خود را از آنچه در دنيا ننگ و در آخرت آتش به دنبال دارد، دور کنيد.

به گفته وي، انسان گناهکار در دنيا ننگين و در آخرت آتش در انتظارش است، از اين رو بايد از گناه دور شد تا از ننگ و آتش دور باشيم.

آيت الله مسعودي علوي گفت: امام جواد ۹ ساله بود، اما ۹ ساله اي که با پروردگار خود پيوند داشت و علم و کمال را از آنجا مي گرفت.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينکه نگاه به نامحرم تيري از جانب شيطان است، گفت: بدحجابي زياد شده است، از اين رو زنان بايد حجاب را رعايت و مردان از نگاه به نامحرم دوري کنند./1307/202//ب2

ارسال نظرات