۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۴۷۳۳۶
استاد حوزه و دانشگاه:

شناخت دشمن و امام خود در هر زمانه اي ضروري است

استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينکه بسياري بودند که در ابتدا خود را به عنوان طلايه داران و مشعل داران هدايت مطرح کردند و در ادامه در مقابل ارزشها ايستادند، گفت: شناخت دشمن و امام خود در هر زمانه اي لازم و ضروري است.
حجت الاسلام قاسم ارمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام ابوالقاسم ارمي، پنجشنبه شب در مراسم شب شهادت امام جواد(ع) در جوار مضجع نوراني حضرت سلطان محمود ابن امام باقر(ع) روستاي دارالسياده علوي کاشان، با اشاره به اينکه جهان تشيع و جهان علم و عرفان مديون امام جواد(ع) است، افزود: امام رضا(ع) مي فرمايد در جهان اسلام فرزندي با برکت تر از فرزندم محمد، زاده نشده است.

وي با بيان اينکه حوزه فرهنگ شيعي در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) گسترش پيدا کرد، گفت: دشمن در آن زمان جنگ نرم را آغاز کرد و مأمون و هارون و در يک کلام خاندان عباسي که از دانشمندترين افراد زمان بودند، به اين روش روي آوردند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينکه مأمون به گونه اي به مکتب علمي خود افتخار مي کرد که علماي آن زمان تحت تأثير قرار گرفته بودند، گفت: در زمان هارون گرداب انحراف به وجود آمد و در زمان مأمون دانشمندان علمي را در راستاي دستيابي به اهداف خود بکار مي‌گرفتند.

وي افزود: دشمن به دنبال مخدوش شدن بصيرت مردم است و برخي عنوان مي کنند که کاري به امور سياسي نداريم، در حالي که ائمه(ع) ارکان سياست و احکام را در زمان خود به منصه ظهور گذاشتند.

حجت الاسلام ارمي با اشاره به اينکه بايد امام جواد(ع) را بهتر بشناسيم و صرفا تولد و شهادت ايشان را حفظ نکنيم، گفت: دشمن همواره به دنبال شناحته نشدن سره از ناسره است تا حقايق پنهان بماند که در زمان اميرمؤمنان(ع) نيز اين اتفاق افتاد و عده اي فريب خوردند.

وي با بيان اينکه بسياري بودند که در ابتدا خود را به عنوان طلايه داران و مشعل داران هدايت مطرح کردند و در ادامه در مقابل ارزشها ايستادند، تأکيد کرد: شناخت دشمن و امام خود در هر زمانه اي لازم و ضروري است.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينکه دشمن به دنبال ايجاد شبهه و تفرقه است، گفت: امروزه دشمن با نام ديانت و به عنوان شيعه انگليسي بر عليه اسلام و تشيع در حال فعاليت است و ضربات متعددي به اسلام وارد کرده و شبهه و انحراف ايجاد می کند./1307/202//ب2

ارسال نظرات