۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۴۷۳۵۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ولنگاری فرهنگی سبب تقویت تهاجم نرم و شبهه‌افکنی دشمنان می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: کم‌کاری و ولنگاری در بخش فرهنگ سبب می‌شود تا دشمنان برای تهاجم نرم و شبهه‌افکنی در اعتقادات دینی مردم جری‌تر و قوی‌تر شوند.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه در جامعه اسلامی، اظهار کرد: امروز پس از گذشت چند قرن از فعالیت حوزه‌های علمیه، جایگاه این نهاد دینی و علمی از جنبه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کاملاً روشن و پذیرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه در قبل و بعد از انقلاب اسلامی هم بر کسی پوشیده نیست، افزود: حوزه‌های علمیه در گذشته و حال نقش بی‌بدیلی در پرورش عالمان دینی داشته‌اند و در پیروزی انقلاب و استقرار و استمرار نظام اسلامی هم مهم‌ترین نقش را ایفا کردند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: در واقع قوام و دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی منوط به تربیت انسانهای متخصص و عالم در حوزه‌های علمیه است؛ ازاین‌رو نقش و رسالت این نهاد بسیار حساس و سنگین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که علما و روحانیان در طول تاریخ نقش ویژه‌ای در جامعه اسلامی داشته و دارند، باید از این جایگاه به نحو احسن مراقبت شود تا دچار خدشه نشود.

وی با اشاره به اینکه نقش طلاب جوان در این زمینه بسیار مهم است، اضافه کرد: طلاب باید برای رسیدن به تقوای الهی تلاش کرده و برای کسب دانش و معرفت و تهذیب اخلاقی تلاش روزافزون داشته باشند؛ چرا که در این زمینه قناعت درست نیست.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه حوزه و روحانیت باید در صف اول پیشگیری از جرائم و آسیبهای اجتماعی و اخلاقی باشد، افزود: جلوگیری از بدحجابی، تهاجم فرهنگی و بی‌بندوباری از دغدغه‌های مهم نظام اسلامی است که در این راستا منابر و مجالس روحانیت و امر به معروف و نهی از منکر لسانی بسیار مؤثر است.

وی افزود: شرایط منطقه و جهان به سمتی پیش می‌رود که اگر ما در امور فرهنگی و دینی کوتاهی کرده و دچار ولنگاری و کم‌کاری فرهنگی شویم، دشمن به‌سرعت با ایجاد شبهات و تهاجم گسترده‌ای که در دستور کار دارد، جوانان و نوجوانان ما را دچار آسیب جدی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به نقش روحانیان مبلغ که به روستاهای محروم هجرت می‌کنند، اظهار کرد: دور شدن روحانیان از امکانات شهری و حوزه‌های علمیه و حضور آنها در روستاهای محروم ایثار و گذشت بسیار باارزشی است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان شمالی با بیان اینکه از طرف مقابل با حضور اهالی روستا در مسجد و مشارکت آنها در برنامه‌های فرهنگی این گذشت جبران می‌شود، ادامه داد: حضور روحانی در هر محله و مسجد، اقامه نماز جماعت و اجرای برنامه‌های فرهنگی رونق و برکت را به همراه دارد؛ ازاین‌رو باید مردم از فرصت حضور روحانی در منطقه نهایت استفاده را داشته باشند./9314/302/ب2

ارسال نظرات