۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۴۴۷۶۸۸
تولیت آستان قدس رضوی:

مقاومت های اسلامی آل سعود و صهیونیسم را به زانو در آورده اند

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مجاهدان اسلامی با الهام از انقلاب اسلامی که جلوه‌ای از نهضت عاشورا و پیام آور بیداری برای ملتها است، گفت: امروز مجاهدان اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها آل سعود، آمریکا و صهیونیسم را به زانو در آورده‌اند، به طوری که امروز در عالم هیچ عرصه‌ای نیست که در آن استکبار شکست نخورده باشد.
جت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در سومین یادواره سردار شهید بهاری و شهیدان مدافع حرم

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در سومین یادواره سردار شهید بهاری و 150 شهید دفاع مقدس و شهیدان مدافع حرم که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سعادتمندان حقیقیکسانی هستند که ضمن بهره مندی معرفت در عرصه پیروی از امامت و ولایت گام برداشته‌اند.

وی تصریح کرد: بالاترین شأن و هویت برای یک انسان، بهره مندی از «هویت ولایی» است و این هویت تمام القاب و عنوانها را تحت شعاع خود قرار می‌دهد و اثبات آن شهیدای کربلا هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اقدام و عمل را مکمل معرفت ولایت خواند و توضیح داد: در واقعه عاشورا عده‌ای اباعبدالله الحسین(ع) را نشناختند و عده ای با وجود شناخت به واسطه وابستگی به هوای نفس، از امام پیروی نکردند.

عاشورا نقطه پایان نبود

وی با تأکید بر اینکه عاشورا سرآغاز بود نه پایان، توضیح داد: عاشورا آغازی برای یک قیام جهانی بود و دشمنان کوردل اسلام به گمان خود با پیروزی در عاشورا، خط پایانی بر عمر اسلام کشیدند. ولی نمی‌دانستند نهضت عاشورا سرآغازی برای جاودانه کردن اسلام می شود.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: عاشورا مصلح همه اصلاحات، خیزش‌ها و تحولات اجتماعی به نام دین در تمام اعصار و قرون است  و انقلاب اسلامی مردم ایران نیز جلوه ای از عاشورا و نهضت حسینی بود که در این سرزمین به وقوع پیوست و انگیزه‌ای برای بیداری دیگر ملتها شد.

وی تصریح کرد: مردم مظلوم جهان به ویژه در سوریه، عراق و یمن، با الهام از انقلاب اسلامی و با بهره گیری از آرمان‌های امام راحل(ره) در مقابل استکبار ایستادگی می‌کنند و این مقاومت از برکات خون پاک شهیدان است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مجاهدان اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها آل سعود، آمریکا و صهیونیسم را به زانو در آورده‌اند، به طوری که امروز در عالم هیچ عرصه‌ای نیست که در آن استکبار شکست نخورده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: خون پاک شهدا و ایمان مستحکم، اراده قوی، ایثار و فداکاری خانواده‌های شهدا، یک الگو برای جوامع اسلامی شده و به مسلمانان جهان اراده ایستادگی در برابر استکبار می دهد.

الگوی مقاومتهای اسلامی در جهان

وی امامت را تنها راه نجات بشر از فتنه‌های شیطانها معرفی و اظهار کرد: مردم مظلوم جهان به ویژه در سوریه، عراق و یمن، با الهام از انقلاب اسلامی و با بهره گیری از آرمان‌های امام راحل(ره) در مقابل استکبار ایستادگی می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه انگیزیهای شیاطین در روزگار امروز از امواج طوفان نوح سهمگین‌تر است، بیان کرد: امروز در برابر فتنه‌ها و انحرافات گوناگون سیاسی، اجتماعی و اخلاقی، تنها راه نجات پناه جستن به کشتی نجات بخش و دژ مستحکم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی با تأکید بر اینکه تنها شاخص دین و معیار اعتدال در جامعه اسلامی امامت و ولایت است، تصریح کرد: رمز سعادت و عاقبت بخیری شهیدان والا مقام در این بود که آنان راه و راهنمایشان را به خوبی شناختند و گرفتار انحرافات و غبار افکنی‌ها نشدند.

وجه اشترک وصیتنامه شهیدان

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی عنوان کرد: شهیدان ستار‌گان درخشان آسمان جهاد و ایثار هستند و وجه مشترک وصیتنامه همه شهیدان تأکید بر اطاعت از ولایت فقیه است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: آن نیرویی که می تواند انسان را در راه ولایت ثابت قدم کند و موجب حفظ ارزش‌ها و استقلال کشور شود، زنده نگه داشتن یاد شهیدان است./1308/101/ب2

ارسال نظرات