۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۴۷۸۸۳
حجت الاسلام برمایی:

ازدواج مسأله ای خردمندانه است/ در ازدواج نباید به دنبال کمال محض بود

روانشناس فرهنگ زندگی گفت: ازدواج یک قرارداد اجتماعی است و این مهم است که کسی که می‌خواهد ازدواج کند تناسب بین شرایطی که می‌خواهد را دارا باشد، زندگی سوختن و ساختن نیست، تنها ساختن است و نباید به دنبال کمال محض بود، ازدواج یک کار خردمندانه است به شرط این که امتداد آن را رعایت شود.
برمایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام برمایی، کارشناس و روانشناس فرهنگ زندگی شامگاه یک شنبه در همایش ایران جوان که در سالن همایش برج میلاد برگزار شد با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: ما ایرانی‌ها در زندگی خود همیشه بزرگتری را دیدیم و زندگی کرده‌ایم اما خیلی مهم است انسان می‌خواهد زندکی کند سر خود را بالا بگیرد و زندگی‌های خوب را ببینید تا بتواند خوب زندگی کند.

وی ادامه داد: زمانی که شما زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) را می‌بینید می‌توانید آن را مرجع خود قرار دهید و زندگی خوبی رو برای خود درست کنید.

حجت الاسلام برمایی با اشاره به این حدیث از امام رضا(ع) که می فرماید «اگر از سوی خدا و پیامبران ازدواج گفته نشده بود باز هم از خیر بودنش انسان‌های عاقل باید آن را انجام دهند»، خاطرنشان کرد: انسان عاقل ازدواج میکند، زیرا ازدواج رشد و توسعه فردی انسان است، ازدواج کردن باید ندارد اما بهتر است که ازدواج کنیم.

روانشناس فرهنگ زندگی با بیان اینکه برای بعضی‌ها زود است که ازدواج کنند، تصریح کرد: خود ازدواج و شرایط آن نباید فراموش شود؛ زیبایی، ثروت، جایگاه اجتماعی و... صرفا سبب خوشبختی و استحکام نمی‌شود، هر گونه انتخاب براساس مسأله ای خاص محکوم به طلاق است، به طور کلی در ازدواج توجه به مسأله ای خاص نباید وجود داشته باشد.

وی افزود: در کشور سالیانه 30 درصد ازدواج اولی‌ها کارشان به طلاق منجر می‌شود، همچنین بیش از نیمی از کسانی که پنج سال است، ازدواج کرده‌اند کارشان به طلاق ختم می شود، این یعنی حال عشق در مملکت ما خوب نیست، وقتی در فرهنگ ما درباره ازدواج حرف می‌زنیم، نوع آشنایی مهم است، در آشنایی باید دید گام‌ها درست است و صرف آشنایی برای ازدواج کافی نیست.

حجت الاسلام برمایی با اشاره به اینکه چهار مرحله برای ازدواج متصور است، ابراز داشت: ابتدا آشنایی است، اینکه فرد را تنها بشناسیم کافی نیست و مرحله آشنایی باید با دقت بیشتر محک خورده شود، سپس مرحله انتخاب نهایی است که باید با وجود آشنایی لازم این عمل رخ دهد، در مرحله سوم ازدواج و در پایان نیز امتداد و استحکام این ازدواج باید مدنظر قرار گیرد.

وی در پایان گفت: ازدواج یک قرارداد اجتماعی است و این مهم است که کسی که می‌خواهد ازدواج کند تناسب بین شرایطی که می‌خواهد را دارا باشد، زندگی سوختن و ساختن نیست، تنها ساختن است و نباید به دنبال کمال محض بود، ازدواج یک کار خردمندانه است به شرط این که امتداد آن را رعایت شود./816/202/ب2

ارسال نظرات