۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۴۸۰۱۷
در مشهد؛

همایش «ابزارهای نوین در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی» برگزار شد

همایش « ابزارهای نوین در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی» از سوی دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و مشارکت شرکت طراحی سرگرمی‌های تربیتی آموزشی میثاق جاوید آینده‌سازان و بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.
کارآفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش «ابزارهای نوین در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی» عصر امروز از سوی دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و مشارکت شرکت طراحی سرگرمی‌های تربیتی آموزشی میثاق جاوید آینده‌سازان و بنیاد ملی نخبگان چند نهاد دیگر برگزار شد.

در این همایش وحید جلیلی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و حجت‌الله عبدالمالکی،‌ دبیر شورای اقتصاد سازمان صدا و سیما حضور داشتند.

عبدالمالکی در این همایش با موضوع اقتصاد مقاومتی به سخنرانی پرداخت و گفت: ما در حال جنگ اقتصادی هستیم و راهی جز اقتصاد مقاومتی برای مبارزه کردن در برابر مهاجمان نداریم.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر راه دیگری غیر از اقتصاد مقاومتی در پیش گرفته شده است، به نام اقتصاد مذاکره‌ای. این عنوان در جایی به کار نمی‌رود اما در برخورد مسؤولان این نوع راهکار را مشاهده می‌کنیم.

عبدالمالکی با بیان این‌که اقتصاد مذاکره‌ای از دو اشتباه سرچشمه می‌گیرد، ابراز داشت: اول، همه مشکلات ما به دلیل تحریم‌ها است؛ این دیدگاه اشتباه است زیرا با تحقیقات و بررسی‌هایی که صورت گرفته، تنها ۲۰ درصد از مشکلات ما براساس تحریم‌ها به وجود آمده و ۸۰ درصد آن مشکلات داخلی است.

وی در ادامه افزود: اشتباه دوم این است که با مذاکره تحریم‌ها برداشته خواهند شد، از تیرماه گذشته تاکنون بیش از یکسال گذشته است و حدود ۷۰ طرح ضد ایرانی جدید در کنگره آمریکا مطرح شده‌ است، همچنین تحریم‌های قبلی نیز به صورت کامل از بین نرفته‌اند، بنابراین مذاکره نیز نتوانسته است تحریم‌ها را برطرف کند.

دبیر شورای اقتصاد سازمان صدا و سیما به دلیل اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: خیلی از مردم و مسؤولان ما هنوز به مذاکرات امید دارند، بنابراین همتی در درون کشور شکل نمی‌گیرد، اگر از این مرحله عبور کنیم به این مرحله می‌رسیم که هر شخصی نقشی در این اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

در ادامه جلسه از نخستین بازی با موضوع اقتصاد مقاومتی با نام «کارآفر» از سوی تعدادی از مخاطبان این بازی؛ کودکان و نوجوانان رونمایی صورت گرفت./۸۶۲/202/ب2

ارسال نظرات