۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۴۴۸۰۲۳
گزارش مصور از فعالیت‌های گروه جهادی جوادالائمه؛

40 طلبه و دانشجوی جهادی در کنار هم

مدیر گروه جهادی جوادالائمه(ع) با اشاره به این که برخی از روستاهای جنوب کرمان از امکانات اولیه زندگی برخوردار نیستند، گفت: گروه جهادی جوادالائمه(ع) 40 نفر از طلاب و دانشجویان قم و تهران هستند که با کمک های مردمی به این مناطق محروم سفر کرده و سعی در رفع مشکلات فرهنگی و عمرانی آن مناطق دارند.
فعالیت های فرهنگی و عمرانی گروه جهادی جوادالائمه فعالیت های فرهنگی و عمرانی گروه جهادی جوادالائمه فعالیت های فرهنگی و عمرانی گروه جهادی جوادالائمه

حجت الاسلام جواد قلاوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت های گروه جهادی جوادالائمه(ع) اظهار داشت: گروه جهادی حضرت جوادالائمه(ع) متشکل از 40 نفر از طلاب و دانشجویان متعهد و دلسوز از قم و تهران است که به صورت خودجوش به مناطق محروم جنوب کرمان عزیمت می کنند.

 

روستایی که هر 48 ساعت یک ساعت آب برای خوردن دارد

مدیر گروه جهادی جوادالائمه(ع) افزود: شاید برای ما که با شهر و امکانات شهری خو گرفته ایم بسیاری از مسائلی که در مناطق محروم کشورمان می گذرد باورکردنی نباشد؛ برای ما که همیشه آب آشامیدنی در دسترس است باور کردنش سخت است که در کشورمان روستایی باشد که هر 48 ساعت تنها یک ساعت آب داشته باشد و یا کلا از آب آشامیدنی محروم باشد.

وی با بیان این که هنوز عده زیادی در روستاهای جنوب کرمان در کپر زندگی می کنند، عنوان داشت: آیا می توانیم باور کنیم هنوز عده ای در گرمای طاقت فرسای جنوب کشور زیر کپر و چادر زندگی کرده و درس می خوانند؟ باورش سخت است که شخصی در کشور ما مدارک اولیه ای که نشان دهنده هویت شخص است نداشته باشد.

 

حجت الاسلام قلاوند ادامه داد: ما در برخی از روستاهای جنوب کرمان همه این مشکلات را با چشم خود دیده ایم و با خدای خود عهد بسته ایم که برای رفع فقر و محرومیت از این گونه مناطق با مال و جان خود مجاهدت کنیم، تا انشاءالله ما نیز در زمره مجاهدان فی سبیل الله قرار بگیریم.

فعالیت های فرهنگی گروه جوادالائمه

مدیر گروه جهادی جوادالائمه(ع) در ادامه خاطرنشان کرد: این گروه با توجه به نیازهای منظقه در قالب دو کارگروه فرهنگی و عمرانی فعالیت می کند که در بخش فعالیت های فرهنگی کارگروه فرهنگی با توجه به فقر فرهنگی شدید منظقه و فعالیت فرقه ضاله وهابیت اقدام به برگزاری کلاس های قرآن، عقاید، کلاس های مهارتی، احداث کتابخانه روستایی، تشکیل حلقه های معرفت، برگزاری مسابقات کتابخوانی، مسابقات ورزشی، کمک به خانواده های نیازمند و برگزاری مراسمات مذهبی به ویژه مراسم عید غدیر و عزاداری دهه فاطمیه کرده است.

وی با اشاره به فعالیت های عمرانی گروه جهادی جوادالائمه(ع) ابراز داشت: کارگروه عمرانی با توجه به نبود امکانات اولیه در مناطق مختلف تا به امروز اقدام به ساخت دو مسجد، ساخت سه مدرسه برای دانش آموزانی که در چادر درس می خوانند، ساخت یک درمانگاه روستایی، ساخت یک خانه عالم و سرویس بهداشتی و تکمیل و مرمت دو مسجد کرده است.

حجت الاسلام قلاوند ادامه داد: همچنین در زمینه آموزش دروس رسمی مدارس نیز دوستان ما حداقل دوبار در سال به این مناطق مسافرت کرده، و کتاب های درسی را در اختیار آنها قرار داده و مباحث درسی را آموزش می دهند و زمانی که در منطقه نیستند نیز با بچه ها در ارتباط هستند؛ حتی در کنکور اخیر بالاترین رتبه شهرستان منوجان در استان کرمان در دو رشته تجربی و انسانی برای همین بچه هایی بود که دوستان ما به آنها آموزش می دادند.

پروژه های در دست احداث و نیاز به کمک

با بیان این که عمده منابع مالی گروه از کمک های مردمی است، تأکید کرد: ما در حال حاضر دو پروژه مهم را در دستور کار خود داریم که مورد نخست آن تکمیل دو مدرسه در روستای تیاب و بنک به مساحت 164 متر مربع و مورد دوم ساخت مسجد به مساحت 120 متر مربع است و انشاءالله فعالیت های دیگری نیز در آینده خواهیم داشت ولی امیدواریم مردم عزیز کشور ما را از کمک های خود محروم نکنند تا آنها نیز در این ثواب شریک باشند.

گفتنی است، علاقه مندان می توانند برای کمک به فعالیت های جهادی هدایای نقدی خود را به حساب بانک انصار به نام گروه جهادی جوادالائمه(ع) به شماره 139-6060620-758-1813 و یا به شماره کارت 7012-8884-6915-6037 به نام جواد قلاوند واریز کنند.

شایان ذکر است، تعدادی از تصاویر فعالیت های این گروه جهادی در ذیل به نمایش گذاشته می شود./1330/ت301/س

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات