۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۴۸۰۳۹
استاد حوزه تشریح کرد؛

ویژگیهای مؤمنان واقعی

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی گفت: قبول داشتن خدا، مبدأ و معاد به طور زبانی و انجام چند عمل عباد و ایمانی است که ما را از شرک و کفر به حوزه اسلام می کشاند، اما مؤمن واقعی کسی است که هر که با او در ارتباط است امنیت و آرامش دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی، استاد حوزه علمیه قم، دوشنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اظهار کرد: قرآن کتاب شفا و سیره اهل بیت(ع) برای درس زندگی است با وجود همه اینها همچنان نگاهمان به غرب است در حالی که امروز غربیها منبع علوم خود را قرآن ماقرار  داده اند.

وی افزود: طبق گفته قرآن کریم، آرامش و امنیت برای انسانهای مؤمنی است که ایمان خود را با ظلم آلوده نمی کنند که طبق تفسیر مفسران مراد از ظلم، گناه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی متذکر شد: ماهواره ها، تلفنهای همراه و  فضاهای مجازی بلای امروز جامعه شده اند که در دجه اول ایمان به مبدأ و معاد را نشانه گرفته است و نمی خواهد مؤمنانه زندگی کنیم.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: امام علی(ع) و حضرت زهرای مرضیه(س) ازدواج ساده ای داشتند؛ به طوری که خانه امام علی(ع) محقر و عاریه بود و حضرت زهرا(س) تنها 17 قلم، جهیزیه داشتند اما آنچه سبب سعادت و خوشبختی این زوج آسمانی شد ایمان به مبدأ و ایمان به مقصد بود.

وی افزود: امیرمؤمنان علی(ع) فرموده اند که در زندگی هیچ گاه حضرت زهرای اطهر(س) را مجبور و وادار به کاری نکردم و اگر خدمت و محبتی داشته و از جان، مال و وجودش گذشت کرده است، تنها از روی عشق و علاقه بوده است.

ویژگیهای مؤمنان واقعی

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی مطرح کرد: قبول داشتن خدا، مبدأ و معاد به طور زبانی و انجام چند عمل عباد و ایمانی است که ما را از شرک و کفر به حوزه اسلام می کشاند، اما مؤمن واقعی کسی است که هر که با او در ارتباط است امنیت و آرامش دارد، مؤمن خود را اذیت می کند اما دیگران از او در امان هستند این همان ایمانی است که انسان را سعادتمند و کانون خانواده را غرق در لذت و آرامش می کند.

وی با اشاره به ویژگیهای انسان مؤمن بیان کرد: انسان مؤمن فاجر و فاسق نیست و علنی گناه نمی کند، به طوری که بیان شده است اگر کسی دختر خود را به عقد فردی فاجر و فاسق در آورد خداوند دعای او را مستجاب نمی کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: مؤمن اهل مسکرات نیست، تارک الصلاة نیست، مؤمن بداخلاق، بد دهان، فحاش و ترش رو نیست بلکه خوش خو و خندان و مهربان است.

وی با اشاره به توصیه های ائمه اطهار(ع)، خطاب به پدر و مادرها، گفت: اگر فرد با ایمان، با اخلاق و امانتداری به خواستگاری دختر شما آمد در صورتی که بنا به دلایلی چون شغل و اموال و سایر آن مانع ازدواج او با دختر خود شوید، موجب فتنه و فساد بزرگ در زمین شده اید.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه با ایمان، اخلاق، تقوا، عفت، محبت و ولایت شعاری برخورد نکنید، متذکر شد: هنگام انتخاب زوج برای فرزندان آنچه در درجه اول مورد اهمیت خانواده ها قرار می گیرد مال دنیا است نه اخلاق و ایمان، متأسفانه زیبایی ظاهر، تناسب اندام، ثروتمندبودن پدر و حسب و نسب برای دختران ارزش تلقی می شود و مدرک تحصیلی، تیپ و ژست ظاهر، درآمدبالا، داشتن ماشین و خانه داماد برای خانواده دختر اهمیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی افزود: به همین دلایل امروز زندگیها دچار مشکلات و مسائل فراوان است، زندگی دنیا جاودانه و همیشگی نیست و اگر انگیزه کسی دنیا شود ماندنی نیست.

وی با بیان اینکه با مسائل دینی بازی نکینم، متذکر شد: اگر ایمان، اخلاق و تدین کنار گذاشته شود و سراغ معیارهای دنیایی برای ازدواج برویم خدا به ما پشت و ما را ناکام می کند و نمی گذارد به آرزوهایمان برسیم./1308/202/ب2

ارسال نظرات