۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۴۴۸۰۴۴
کارشناس مسائل فرهنگی:

حوزه های علمیه نقطه آغاز نفوذ دشمن به ایران اسلامی است

حجت الإسلام قائمی با اشاره به خطر نفوذ، گفت: دشمن اگر بخواهد تغییری در رفتار، نگرش و مبانی مردم، مسؤولان و نخبگان جامعه ایجاد کند، از حوزه های علمیه که نقطه آغازین نهضت اسلامی است شروع خواهد کرد.
نفوذ آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الإسلام علی قائمی، کارشناس و تحلیل‎گر مسائل فرهنگی صبح امروز در همایش بسیج مداحان آذربایجان شرقی در سالن همایش شهداء با اشاره به برنامه نفوذ دشمن در کشور، گفت: یکی از خطرناکترین توطئه های دشمن علیه اسلام و نظام اسلامی نفوذ فکری و عقیدتی و تغییر در باورها است.

وی ادامه داد: دشمن اگر بخواهد تغییری در رفتار، نگرش و مبانی مردم، مسؤولان و نخبگان جامعه ایجاد کند، نیاز دارد از حوزه های علمیه که نقطه آغازین نهضت اسلامی بودند، انحراف و تغییر را ایجاد کند که امام راحل در منشور روحانیت خود آن را گوشزد کردند و خطر چنین امری را بیان کرده است.

حجت الاسلام قائمی معارف اهل بیت(ع)، خاتمیت، مهدویت و انتظار پویا، اجتهاد پویا، ظلم ستیزی، مسؤولیت پذیری اجتماعی، شعائر و مناسک را از نقاط قوت محتوایی اسلام ناب دانست و ابراز داشت: دشمن برای نفوذ باید در برابر نقاط قوت اسلامی بایستد و برای آنها بدل سازی کند.

وی رهبری، مرجعیت انقلابی، شبکه تعلیم و تربیت، پژوهش و تبلیغ را از نقاط قوت ساختار اسلامی عنوان و تصریح کرد: از جمله جریاناتی که برای این انحراف و بدل سازی از سوی استکبار جهانی فعال شده است همین جریان شیرازیها است که امام خمینی(ره) از آنها به افعی یاد كرده بودند.

حجت الاسلام قائمی جریان شیرازیها را وابسته به سرویسهای بیگانه خواند و خاطرنشان کرد: این جریان با سوار شدن بر موج انقلاب، برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی در عرصه بین الملل فعالیت کرده و از حمایت های بین المللی نیز برخوردار است و تلاش دارد میان مسلمانان شکاف ایجاد کند.

وی با بیان اینکه اختلافی در درون شیعه وجود نداشت اما جریان شیرازیها اختلاف را به خانه شیعه آوردند، تصریح کرد: شیعه در بحث عاشورا اختلافی نداشت ولی جریان شیرازیها کاری کرده اند که در برخی هیأتهای عزاداری و نحوه برگزاری آئینها اختلاف وجود دارد.

کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به قوانین سخت کشور انگلستان در برخورد با اعمال خشونت آمیز در ظاهر، ادامه داد: همین انگلیسی ها از آیین قمه زنی حمایت کرده و حتی آمبولانس به این آئینها می فرستند تا با متوحش نشان دادن شیعیان، استعمارگری خود را در کشورهای مسلمان منطقه توجیه کنند./۸۵۴/203/ب2

ارسال نظرات