۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۴۸۰۶۱
استاد حوزه علمیه:

انبیای الهی منشأ خیر و برکت، هدایت و رزق هستند

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه توسل به انبیا الهی انسان را به سوی خداوند سوق می دهد، گفت: انبیای الهی منشأ خیر و برکت، هدایت و رزق و تمام خوبی ها هستند.
حجت الاسلام محمد محرابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد محرابی، استاد حوزه علمیه صبح امروز با حضور در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه آیت الله بروجردی(ره) کرمانشاه ابراز داشت: غیر از یاد خدا که سبب آرامش و طمأنینه برای انسان ها می شود یاد اولیای خدا نیز آرامش قلبی را به انسان ها عطا می کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به دیدگاه و منش وهابیت نسبت به توسل و توکل به ائمه معصومین(ع)، تصریح کرد: دیدگاه وهابیت نسبت به توسل به ائمه اطهار(ع) شرک است و از منظر آنها صحیح نیست و معتقدند که توسل بر هر چه غیر از خداوند شرک محسوب می شود که این دیدگاه و نظر اشتباه و غلط است.

وی مطرح کرد: در طرف مقابل دیدگاهی در بین شیعیان و متدینان وجود دارد که اولیای خدا را مطهر می دانند و آنها را واسطه ای از سوی خداوند برای دستیابی به فیض، صعود و ترقی به سمت پروردگار می دانند.

حجت الاسلام محرابی بیان داشت: شیعیان معتقدند که انبیای الهی برآورنده برخی حاجات به اذن خداوند هستند و نسبت به اولیای الهی، رسول اکرم (ص) و حضرت فاطمه الزهرا(س) توجه ویژه‌ای دارند.

این مسؤول ادامه داد: براساس آیات و روایات یاد انبیای الهی جلوه ای از یاد خداوند است که به انسان ها آرامش روحی و قلبی را عطا می کند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: گاهی منش، روش و دیدگاه انسان ها به صورت افراطی درآمده و وجود انبیای الهی را آنگونه که است را فراموش می کنند و آنقدر شیفته و عاشق ائمه اطهار(ع) می شوند که ذات مقدس خداوند را از یاد می برند.

وی با اشاره به آیات و روایات بیان داشت: ذکر و یاد کثیر خداوند برای رسیدن به رستگاری همواره مورد تأکید قرار گرفته است، در واقع معصومین(ع) نیز علاقه ای به وابسته شدن و پایبندی انسان ها به آنها را ندارند چرا که بدین وسیله خداوند متعال را فراموش می کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه انبیای معصومین(ع) باب الله هستند، بیان داشت: ائمه اطهار(ع) پلی برای ارتباط عمیق مخلوقات با پروردگارشان هستند، از این رو پیامبر اکرم(ص) از اینکه اصحابش با توجه ویژه به ایشان خداوند را فراموش کرده بودند ناراضی بود.

حجت الاسلام محرابی اظهار داشت: ذات مقدس خداوند، حقیقت هستی است، از این رو باید همگی توجه خود را به خداوند متعال معطوف کنیم، توجه به ذوات نورانی معصومین که مطهر هستند و اسماء الهی خداوند هستند نوعی توجه به خداوند است که سبب آرامش و طمانینه می شود.

وی تأکید کرد: باید در تمام لحظات توجه خود را به ذات مقدس خداوند معطوف کنیم البته ائمه معصومین(ع) مهربانترین و متواضع ترین دوست و همراه در راه رسیدن به خداوند متعال هستند.

استاد حوزه علمیه در پایان بیان داشت: انبیای الهی منشأ خیر و برکت، هدایت و رزق و تمام خوبی ها هستند، از این رو توجه و توسل به ائمه معصومین(ع) ما را به سمت خداوند متعال سوق می دهد./857/202/ب2

ارسال نظرات