۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۴۸۳۶۸
آیت‌الله مهمان‌نواز:

زبان هنر از کارآمدترین ابزارها برای مقابله با نفوذ دشمنان است

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از نفوذ دشمنان به کشور باید از همه ابزارها و روش‌های موجود بهره بگیریم، گفت: در این میان زبان هنر یکی از بهترین ابزارها برای مقابله با نفوذ بیگانگان است.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به اهمیت موضوع نفوذ، بر هوشیاری مسؤولان و مردم در این زمینه تأکید و اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم تأکید کرده‌اند باید همه مردم و مسؤولان برای جلوگیری از نفوذ دشمنان به نظام اسلامی در بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی وارد عرصه اقدام و عمل شوند.

وی اضافه کرد: اگر در جامعه اسلامی به وحدت و انسجام اقشار مختلف توجه کافی نشود، اختلاف‌های زیادی در بین مردم از نظر دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیش آمده و زمینه‌های نفوذ دشمنان به کشور ایجاد می‌شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه دشمنان با تمام توان برای اختلاف‌افکنی در بین مردم و یافتن زمینه‌های نفوذ به کشور تلاش می‌کنند، اضافه کرد: در مقابل ما هم باید از تمام ابزارها و روش‌های موجود برای جلوگیری از نفوذ دشمنان استفاده کنیم که در این میان استفاده از زبان و ابزار هنر یکی از کارآمدترین روش‌ها محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تفرقه و اختلاف خطرناک‌ترین موضوع برای کشور و نظام اسلامی بوده و دشمن را به نفوذ امیدوار می‌کند، افزود: امام علی(ع) می‌فرماید نگذارید پای دشمن به خانه و کاشانه شما باز شود؛ زیرا حضور دشمن همواره با ذلت همراه بوده و سخت می‌توان دشمن را از خانه بیرون انداخت.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دشمن نفوذ سیاسی در کشور است؛ از این‌ رو مسؤولان باید در ارتباطات خود مراقب این مسأله باشند، تصریح کرد: از طرف دیگر نفوذ فرهنگی مهم‌تر از نفوذ سیاسی است؛ چراکه مقابله با آن دشوارتر است.

وی ادامه داد: نفوذ سیاسی قابل رصد و کنترل است، اما کنترل نفوذ فرهنگی بسیار سخت است و بر این اساس مسؤولان باید برای مقابله با نفوذ فرهنگی چاره‌اندیشی کرده و در این رابطه از تمام ابزارها استفاده کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه ما امروز مبتلا به تهاجم فرهنگی گسترده دشمنان هستیم، خاطرنشان کرد: امروز دشمن از طریق ابزارهای مختلف نظیر سایت‌ها، شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی به دنبال نفوذ فرهنگی در جامعه اسلامی به‌ ویژه در بین جوانان و نوجوانان ایرانی است.

به گفته عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اگر چه این ابزارها با شرایط ویژه خود دارای برخی مزایا و نکات مثبت هستند اما در مسائل فرهنگی هم مشکلاتی را برای جامعه ما به وجود آورده‌اند.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: نفوذ دشمنان می‌تواند بر بنیان خانواده، سبک زندگی و جوانان تأثیر منفی و سنگینی داشته باشد به همین دلیل باید همه مردم و مسؤولان با بهره‌گیری از ابزارهای گوناگون مانع از نفوذ دشمنان به نظام اسلامی شوند./9314/202/ب2

ارسال نظرات