۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۴۸۴۱۶
تفسیر سوره احزاب(7)

دهه اول ذی الحجه بهترین فرصت برای معامله با خدا است

حجت الاسلام والمسین رئیسی در هفتمین جلسه تفسیر سوره احزاب، گفت: بهترین نوع تجارت معامله با خداست که کریمانه و شرافتمندانه مزد می دهد که دهه اول ذی الحجه از ایام با برکت برای بیع و معامله با خدا است.
ت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسین سیدابراهیم رئیسی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در هفتمین جلسه تفسیر سوره احزاب در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد، با اشاره به آیه «وَلَقَدْ كَانُوا عَاهَدُوا اللَّهَ مِنْ قَبْلُ لَا يُوَلُّونَ الْأَدْبَارَ وَكَانَ عَهْدُ اللَّهِ مَسْئُولً» اظهار کرد: بیعت ریشه در بیع به معنای داد و ستد و خرید و فروش است از این رو کسی که با خدا بیعت می کند و پیمان می بندد، بهشت و جهنم را خریداری می کند.

وی افزود: معامله با خدا بهترین تجارتی است که خسارتی در آن نیست، اگر انسان با خداوند معامله کند و عمر و جوانی خود را به خدا بفروشد، خداوند کریمانه و شرافتمندانه پاداشش را می دهد.

تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد: بهترین نوع تجارت این است که انسان آنچه دارد در مسیر خدا بدهد که هرگز خسارتی در آن نیست و کسی که با خدا معامله کرد حق ندارد عهدشکنی، پیمان شکنی و تصرف در مال غیر کند.

حجت الاسلام والمسین رئیسی خاطرنشان کرد: دهه اول ذی الحجه ایام بابرکت و بهترین بستر برای عبودیت پروردگار عالم است که انسان می تواند بیع و معامله با خدا کند.

وی عنوان کرد: یکی از جلوه های داد و ستد با خدای متعال شهادت است؛ مجاهدان، مدافعان حرم، کسانی که مقابل صدام ایستادگی کردند، برای دین خدا از هستی خود گذشتند نمونه هایی هستند که با خدا دادو ستد کردند.

تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: در این معامله باید مراقبت کرد که هر چه درجه اخلاص، دلدادگی به خدا برتر و بالاتر باشد، جایگاه رفیع تری برای انسان سالک الی الله است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: بهترین فروش به ذات مقدس حضرت حق به عنوان خریدار است و بهترین ثمره آن بهشت برین الهی است که نصیب شهیدان، صالحان، انبیا، اولیاءالله و صاحبان نعمت پروردگار شده است./202/1308/ب1

ارسال نظرات