۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۴۸۵۲۹
استاد دانشگاه مطرح کرد؛

لزوم انتخاب اهداف آگاهانه برای رسیدن به موفقیت

حجت الاسلام امان اللهی گفت: اگر به دنبال نشاط هستیم باید هدف داشته باشیم، در غیر اینصورت وابسته به دیگران می‌شویم و استقلال فکری نخواهیم ‏داشت، هدفهایمان را آگاهانه و با اختیار خود انتخاب کنیم و برای رسیدن به آن هماهنگی و تلاش همه جانبه داشته باشیم. ‏
هدف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام امان اللهی، استاد دانشگاه، پیش از ظهر امروز در کتابخانه مرکزی اصفهان، گفت: وقتی انسان به خدا فکر می کند همان فکر کردن هم انسان را سبک و به خدا نزدیک می کند، خداوند نعمتهای زیادی به ما داده است که باید به داشتن آنها افتخار کنیم و خدا را هر روز بابت این نعمتها شاکر باشیم.

وی ادامه داد: خداوند در وجود انسان قابلیتهای زیادی قرار داده است که سایر موجودات این قابلیتها را ندارند، انسان موجودی مختار است و می تواند سرنوشت خود را تغییر دهد، اگر همه کائنات بخواهند سرنوشت انسان را تغییر دهند ولی خود انسان نخواهد تغییری صورت نمی گیرد.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: وقتی امام زمان(ع) ظهور می کنند شرایط موجود در دنیا را تغییر می دهند، اگر بخواهیم یار امام زمان(ع) باشیم ما هم باید خود را تغییر دهیم و به آینده ای درخشان فکر کنیم و برای ساختن این آینده زیبا تلاش کنیم.

حجت الاسلام امان اللهی بیان داشت: انسان برای رسیدن به موفقیت و کامیابی نیاز به هدف مشخص دارد، انسان بی هدف ثبات شخصیت ندارد، اهداف به سه دسته تقسیم می شوند، دسته اول اهدافی که غریزی هستند و ما مجبور هستیم آنها را تأمین کنیم، نیاز ما به خوراک، مسکن، پوشاک و ازدواج نمونه هایی از این اهداف هستند و باید آنها را مدیریت و هدفمند کنیم.

وی اظهار داشت: دومین گروه اهداف ناآگاهانه هستند، اهدافی که ما مجبور می شویم علی رغم میل خود آنها را انتخاب کنیم و بعد از مدتی از آنها خسته می شویم و باید آنها را به حداقل برسانیم، در مقابل آن اهداف آگاهانه هستند که ما آنها را به خاطر خودمان انتخاب می کنیم.

استاد دانشگاه ابراز داشت: اگر به دنبال نشاط هستید باید هدف داشته باشید، در غیر اینصورت وابسته به دیگران هستید و استقلال فکری نخواهید داشت، هدفهایتان را آگاهانه و با اختیار خودتان انتخاب کنید و برای رسیدن به آن هماهنگی و تلاش همه جانبه داشته باشید.

حجت الاسلام امان اللهی گفت: اگر هدفهایتان مشخص باشد هیچ گاه از زندگی خسته نمی شوید و احساس پوچی و بیهودگی نمی کنید، هدفهایتان را رنگ خدایی بدهید و از انتخاب هدفهای سطحی و زودگذر و بی ارزش دوری کنید، همیشه به اوج فکر کنید و به قابلیتها و استعدادهایتان اعتماد داشته باشید تا بتوانید رشد کنید و به قله های بلند موفقیت صعود کنید./202/869/ب1

ارسال نظرات