۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۴۴۸۵۷۲
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

تلاش استکبار برای براندازی دین از بینات زمان ما است

آیت‌الله علم الهدی گفت: بینات امروز این است که دنیای کفر و استکبار برای براندازی اسلام و پیامبر(ص) بسیج شده‌اند، اگر در این موقعیت ما گفتیم در یک گوشه درس و روضه و نماز جماعت مسجدمان را می‌خوانیم، نمی‌شود.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان که در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، به تبیین رسالت روحانیت بر اساس دستور الهی پرداخت و با اشاره به آیه شریفه «ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر»، گفت: باید دید علت وجود کلمه «منکم» در این آیه چیست؟ مگر امر به معروف به عنوان یک فریضه شرعیه بر همه مکلفین واجب نیست؟

وی با بیان رد تفاسیری که «یدعون الی الخیر» را همان «امر به معروف و نهی از منکر» دانسته‌اند، اظهار کرد: رمز وجود کلمه «منکم» در این آیه شریفه که این مطلب را اختصاص به جمع خاصی می‌دهد، وجود مغایرت بین «امر به معروف و نهی از منکر» و «دعوت به خیر» است. آیه‌ای که بر عمومیت این فریضه دلالت دارد، می‌فرماید «وَالمُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ  يَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَيَنهَونَ عَنِ المُنكَر» و علما وجوب این فریضه را از بعد ولایت آمر به معروف بر مأمور به معروف می‌دانند.

روحانیت از جانب پروردگار مأمور به هدایت مردم است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: در امت اسلامی باید جریان‌سازی صورت گیرد و مسأله دعوت به خیر که همان مقام ارشاد عمومی نسبت به همه شئون زندگانی مردم چه در حوزه فردی، خانوادگی و چه اجتماعی است، به یک دسته خاص و به یک جریان ویژه تعلق دارد. خصوصیت این منصب از طرف ذات مقدس پروردگار به جریان خاصی سپرده شده که افزون بر امر به معروف و نهی از منکر عهده‌دار دعوت به خیر است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که پیدایش جریان داعی خیر نیاز همیشگی جامعه اسلامی است، تأکید کرد: مسأله روحانیت، مسأله یک شغل معیشتی برای یک صنف خاص یا یک مسأله صنفی و تشکلی نیست؛ بلکه بر حسب سخن پروردگار، جریانی پدیدار شده از اراده ذات مقدس حق برای هدایت مردم است.

اگر جریان طلبگی بی‌حرکت و بحران ندیده باشد، «امت» نخواهد بود

وی به کار رفتن واژه «امت» برای روحانیت را به سبب هدفمند بودن حرکت این جریان دانست و گفت: اگر این جریان فقط در یک بستر چندساله درس بخواند تا برای خدمت به اسلام آماده شود، با رسالت الهی در این آیه شریفه منافات دارد. طلبه یعنی نوکری که باید در همه شرایط در خدمت ارباب باشد. همه ما طلبه‌ها در نوکری بقیه‌الله کنار هم قرار داریم. کارمند نیستیم که ساعت کار داشته باشیم. نوکر یعنی تمام ساعات در خدمت باشد نه این‌که کار روزمره‌ای کند.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: اگر طلبه‌ای در مدت طلبگی‌اش هیچ‌وقت بحران ندیده و حرکت نداشته و در مقام توسعه تبلیغ خود نباشد، این جریان دیگر «امت» نخواهد بود. رهبر معظم انقلاب که راهبردهای‌شان یا متخذ از قرآن و حدیث است، فرمودند «حوزه و طلبه باید انقلابی باشند» و این راهبرد برگرفته از همین آیه «ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر» است.

«براندازی اسلام» رویکرد جدی استکبار در زمانه ما است

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این‌که به وعده قرآن، کسانی که پس از روشن شدن بینات، راه اختلاف در پیش گیرند، مورد عذاب واقع خواهند شد، اظهار کرد: بینات امروز این است که دنیای کفر و استکبار برای براندازی اسلام و پیامبر(ص) بسیج شده‌اند. این دیگر ربطی به قبول داشتن انقلاب و ولایت فقیه ندارد. شما هر اعتقادی نسبت به مقوله ولایت فقیه دارید، امروز نمی‌شود فقط روضه‌خوانی کنید و به این مسائل کار نداشته باشید.

وی خصومت آل خلیفه با شیخ عیسی قاسم را در راستای همین توطئه ترسیم و خاطرنشان کرد: مسأله شیخ عیسی قاسم مسأله یک فرد نیست، تابلوی تلاش استکبار برای براندازی روحانیت و در نتیجه آن براندازی اساس دین است. امروز برای استکبار روشن شده که در جلوی این جبهه «امه یدعون الی الخیر»ی وجود دارد که این‌ها در هر جای جهان باشند، باید نابود شوند؛ چه انقلاب را قبول داشته باشند و پیرو ولی فقیه باشند، چه نباشند.

امام جمعه مشهد در پایان هشدار داد: اگر در این موقعیت ما گفتیم در یک گوشه درس و روضه و نماز جماعت مسجدمان را می‌خوانیم، نمی‌شود. مردم ما متحول شده‌اند. در گذشته اگر کسی فقط نماز خود را می‌خواند و به کاری کار نداشت، مورد قبول قرار می‌گرفت اما امروز این‌گونه نیست./201/820/ب1

ارسال نظرات