۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۴۸۶۵۵
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین مطرح کرد؛

ضرورت و اهمیت حضور ائمه جماعات و روحانیان در فضای مجازی

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان قزوین در رابطه با ائمه جماعات و روحانیان در مساجد استان، گفت:‌ امروز روحانیان و ائمه جماعات علاوه بر فضای تبلیغ سنتی، لازم است در فضای جدیدی از جمله فضای مجازی ورود پیدا کنند و به این تکلیف خطیر توجه جدی داشته باشند.
حجت الاسلام عباس اوتارخانی

حجت الاسلام  عباس اوتارخانی، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در رابطه با ائمه جماعات و روحانیان در مساجد استان، گفت:‌ امروز روحانیان و ائمه جماعات علاوه بر فضای تبلیغ سنتی، لازم است در فضای جدیدی از جمله فضای مجازی ورود پیدا کنند و به این تکلیف خطیر توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام اوتارخانی ابراز کرد: بیشتر جوانانی که برای شرکت در نمازها در مساجد حضور می‌یابند، در فضاهای مجازی حضور دارند و اگر برنامه جدی در این حوزه نداشته باشیم، جوانان دچار آسیب خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با مسأله مهم روحانیت، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اخیراً در رابطه با وظایف روحانیت فرمایشاتی داشتند که توجه جدی به فضای مجازی و افزایش مهارت در این حوزه، از مهم‌ترین آن‌ها است.

اهمیت تبلیغ ائمه جماعات در استان

این کارشناس فرهنگی در ادامه اظهار کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که روحانیانی که در عرصه‌های نوین ورود و اطلاعی ندارند، در میان عامه مردم محکوم به بی‌سوادی هستند و اگر این عرصه را خالی کنیم عده‌ای دیگر که اشراف به مسائل دینی ندارند، جای ائمه جماعات را پر خواهند کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی ائمه جماعات به فضای مجازی، اشاره کرد: یکی از محورهای جدی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در امر آموزش، به‌روز رسانی ائمه جماعات در عرصه‌های فضای مجازی است.

این کارشناس دینی در ادامه افزود: عدم التزام به برگزاری نمازهای سه وقت، یکی از مشکلات امروز در مساجد است و ضروری است نمازهای سه‌گانه در مساجد با جدیت برگزار شود.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین بیان کرد: تخصص در مدیریت مساجد از مباحث جدی است و باید برای رسیدن به این جایگاه دوره‌های مورد نظر برگزار شود که مهم ترین محورهای جدی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در امر آموزش، به‌روز رسانی ائمه جماعت، به ویژه در عرصه‌های فضای مجازی است./853/302/ب2

ارسال نظرات