۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۴۴۸۷۴۱
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

سبک زندگی و نیک کرداری امام باقر باید الگویی برای همگان باشد

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد نیکو کرداری را اصل ارزشمند اخلاقی و قانون مهم سلامت بهداشت روان خانواده ها خواند و گفت: سیره زندگی امام باقر(ع) باید برای همه امت سلامی مایه درس و پند باشد.
حجت الاسلام جواهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، حجت الاسلام محمد رضا جواهری، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام محمد باقر(ع)، گفت: ایشان اسوه حسنه جهانیان در سبک و سیره زندگی اسلامی بودند که باید برای همگان مایه درس و پند باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: شاخصه های انسان کامل و راهبردهای سبک زندگی اسلامی بارها و بارها در احادیث ائمه معصومین تبیین شده است که یکی از این عبرت ها خوش بیانی و نیکو کرداری در خانواده ها است که سبب افزایش طول عمر می شود.

وی نیکوکرداری در خانه و خانواده را اصل ارزشمند اخلاقی و قانون مهم سلامت بهداشت روان خانواده خواند و بیان کرد: بدون شک نیک رفتاری عامل آرامش و آسایش و رهایی خانواده اسلامی از استرس، درگیری، فشارهای روحی و لجبازی های خانوادگی است  و باید از سبک زندگی ائمه اطهار در طول حیات  به بهترین نحو استفاده و بهره گیری کرد.

حجت الاسلام جواهری افزود: امیدواریم تا رهنمودهای بزرگان و علمای دین همواره سرلوحه رفتار و کردارمان باشد تا حیاتمان در مسیر مشخص، رضایت الهی را در بر داشته باشد./864/203/ب2

ارسال نظرات