۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۴۴۸۹۱۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری محفل انس با قرآن و شب شعر در دهه ولایت، برگزاری یازدهمین نشست کلام ولایت در مسجد آیت الله شفیعی، برگزاری دعای عرفه در معراج شهدای اهواز و معرفی برگزیدگان مسابقات قرآنی خانواده های شاهد و ایثارگر از جمله اخبار کوتاه استان خوزستان است.
اخبار کوتاه

همایون ساکی حسینی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشت آزادگان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک فرا رسیدن دهه ولایت ابراز داشت: در جلسات متعدد با کانون های فرهنگی مساجد شهرستان طرح روستا به روستا تصویب شد و در این طرح مراسم هایی تحت عنوان ولایت و با محوریت محفل انس با قرآن، شب شعر، جشن های مرتبط با این دهه و سخنرانی ها در روستاهای شهرستان برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشت آزادگان به برگزاری مراسم جُنگ شادی در دهه ولایت به مناسبت عید غدیر در سطح شهرستان اشاره و اظهار داشت: این جُنگ شادی یا جشن ولایت هر شب از سوی هنرمندان شهرستان در سالن اجتماعات این اداره برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول دیدار هنرمندان شهرستان با سادات را از دیگر برنامه های دهه ولایت برشمرد و خاطرنشان کرد: اولویت این دیدارها با ساداتی است که جزو خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و هنرمندان هستند کههمزمان با دهه ولایت برگزار خواهد شد.

ساکی حسینی به احتمال برگزاری نمایش خیابانی محلات در سطح شهرستان اشاره و گفت: تاکنون به نتیجه قاطعی در این باره دست پیدا نکرده ایم و امیداوریم که در دهه ولایت شاهد برگزاری این نمایش باشیم و نمایش فیلم و محفل انس با قرآن و فعالیت های مرتبط با کانون ها را در ادامه خواهیم داشت.

وی در پایان به احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب با همکاری نهاد کتابخانه های شهرستان اشاره و عنوان کرد: در این زمینه مکان نمایشگاه را مشخص ساختیم و منتظر اعلام نتیجه نهایی هستیم تا ان شاالله در دهه ولایت شاهد برگزاری چنین نمایشگاهی برای باشیم و حرکت خودجوش و ستودنی مردم برای برپایی برنامه های مذهبی، آنها را بی نیاز از برنامه ریزی نهادهای دولتی می کند.

برگزاری یازدهمین نشست کلام ولایت در مسجد آیت الله شفیعی

یازدهمین نشست از سلسله جلسات کلام ولایت همزمان با شب عید سعید و با سخنرانی حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، دوشنبه ۲۲ شهریور بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت آیت الله شفیعی برگزار خواهد شد.

برگزاری دعای عرفه در معراج شهدای اهواز

دعای پر فیض عرفه و مراسم برائت از مشرکین به یاد شهدای منا فردا در ساعت 15 در معراج شهدای اهواز از سوی هيأت انصار المهدی(عج) برگزار خواهد شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاجتی، امام جمعه موقت اهواز به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و دعای عرفه نیز از سوی حجت الاسلام شحیطاط قرائت خواهد شد.

معرفی برگزیدگان مسابقات قرآنی خانواده های شاهد و ایثارگر

علی حمادی، مسؤول دارالقرآن بنیاد شهید و امور ایثاگران خوزستان گفت: اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های شاهد و ایثارگر کشور از ۱۲ تا ۱۸ شهریورماه در مشهد برگزار شد.

مسؤول دارالقرآن بنیاد شهید و امور ایثاگران خوزستان با بیان اینکه مسابقات ایثارگران و فرزندان پسر از ۱۲ تا ۱۵ شهریورماه برگزار ‌شد، خاطرنشان کرد: در این مسابقات ۸ نماينده از خوزستان شرکت که از میان آنها علی آلبوطرفی در رشته حفظ كل قرآن كريم رتبه سوم را به دست آورد و علی سرخه نيز در رشته حفظ ۱۰ جزء رتبه سوم را كسب كرد.

این مقام مسؤول در ادامه افزود: مسابقات گروه همسران و فرزندان دختر شاهد و ایثارگر با حضور ۱۳ نماینده از خوزستان از ۱۵ تا ۱۸ شهریورماه برگزار شد و در این بخش در رشته حفظ ۲۰ جزء، زینب عفری در مقطع دانشجویان رتبه دوم و در رشته حفظ پنج‌ جزء نیز رحیمه مسحنه در بخش همسران رتبه سوم را کسب کردند.

حمادی در پایان عنوان کرد: در رشته حفظ ۱۵ جزء همسران، عهدیه زیبدی رتبه دوم و در مقطع دانشجویان همین رشته زینب نواصر رتبه سوم را به دست آوردند./303/9456/ب1

ارسال نظرات