۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۴۸۹۶۶
امام جمعه پلدختر:

دعای عرفه درس ایستادگی و مقاومت است

امام جمعه پلدختر به محتوای دعای عرفه اشاره کرد و گفت: این دعا یک دوره کامل خودسازی است و از این دعا می توان درس ایستادگی و مقاومت را آموخت.
امام جمعه پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، ظهر امروز در نشست  هماهنگی برگزاری مراسم دعای عرفه که در دفتر امام جمعه پلدختر برگزار شد، گفت: نهم ذی الحجه مصادف با شهادت حضرت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه دو یار فداکار امام حسین(ع) و روز عرفه است.

وی روز عرفه و عید سعید قربان را فرصتی مناسب برای ارتباط با خدا خواند و افزود: این دعا فرصتی برای تطهیر قلب و استغفار به درگاه الهی است.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه بهترین درس از دعای عرفه ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم است، خاطرنشان کرد: فضیلت عرفه به اندازه شب قدر و روز دعا است.

وی با تأکید بر بهره برداری از دعای پر فیض عرفه، عنوان کرد: در دعای عرفه معارف فراوانی وجود دارد که با زبان دعا قابل بیان است و بهترین خواسته‌ها برای انسان در این دعا مطرح است.

حجت الاسلام سوری اظهار داشت: باید از فرصت عرفه برای تطهیر روح و صفا دادن به نفس، توبه و اعتراف به درگاه الهی و استغفار استفاده کرد.

وی با تأکید بر قدر دانستن این فرصتها و بهره بردن از دعای عرفه، خاطرنشان کرد: قرائت این دعا و تأمل در دعای عرفه درس توحید است.

گفتنی است، مراسم معنوی قرائت دعای عرفه روز یکشنبه 21 شهریورماه جاری ساعت 17 به همت هیأت رزمندگان اسلام پلدختر در این شهرستان برگزار می شود./9459/203/ب2

ارسال نظرات