۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۴۴۹۰۲۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:

خدمت به خلق بالاترین عبادت است/ برگزاري دعاي پرفيض عرفه در بقاع شاخص استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به این که خدمت به خلق بالاترین عبادت است، گفت: تمام اقدامات و فعالیت‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قزوین در راستای خدمت به مردم است.
حجت الاسلام غلامرضا عادل

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اینکه باید قوت بدنی را در خدمت‌ کردن به خداوند و بندگان او به کار ببریم، گفت: باید در تمام لحظات زندگی فعالیت‌ها و اقداماتی که انجام می‌دهیم رنگ خدایی داشته باشد و برای رضایت خدا انجام دهیم.

حجت الاسلام عادل با اشاره به برکت حقوق و دستمزد، ابراز کرد: موضوع برکت حقوق در زندگی بسیار با اهمیت است و باید زندگی را با خوشی و سلامتی ادامه داد، البته این خوشی صرفاً به معنای رفاه ظاهری نیست.

وی در ادامه افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی که در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند دارای قداست ذاتی بوده و این در حالی است که این قداست در اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین مضاعف می‌شود.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به این که فعالیت در اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین قداست ذاتی دارد و دارای ارزش معنوی است، خاطرنشان کرد: تمام اقدامات و فعالیت‌ها در این اداره‌کل از جایگاه مهمی برخوردار است و خدماتی که به مردم ارائه می‌شود، بالاترین عبادت محسوب می‌شود.

این مقام مسؤول اظهار کرد: اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به دلیل کمبود نیرو، امکانات و همچنین حجم زیاد فعالیت‌ها در شرایط اضطراری قرار دارد که باید با توکل به خداوند، تلاش و همت مضاعف فعالیت‌ها و اقدامات را انجام و به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به‌ عنوان ستاد پیگیر و پشتیبان تمام کارکنان اداره‌ اوقاف و امور خیریه است و باید کارکنان هم وظایف خود را به صورت مضاعف و گسترده انجام دهند.

قرآن و رضایت خداوند مهم ترین عامل پیشرف در کارها است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: زمانی که در نظر داشته باشیم فعالیت و اقداماتی که انجام می‌دهیم برای قرآن و رضایت خداوند است، برنامه‌های فراوان مانع از ادامه فعالیت‌ها نمی‌شود بلکه باید با همکاری یکدیگر در زمینه برنامه‌های قرآن کریم، موقوفات و آستان مقدس امامزادگان خدمت کنیم که این امر موجب کسب رضایت خداوند می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به زندگانی بوعلی سینا، عنوان کرد: برکت در زندگی بوعلی سینا وجود داشته است به طوری که کتاب‌های بوعلی سینا در زمینه فلسفه و طب پس از گذشت سال‌ها همچنان کاربرد و مرجعیت دارد.

برگزاري دعاي پرفيض عرفه در بقاع شاخص استان

این استاد فرهنگی در ادامه با اشاره به برگزاري دعاي پرفيض عرفه در استان، بیان کرد: ستاد برگزاري مراسم ويژه عرفه از مدتي پيش در اين اداره كل تشكيل و با حضور مسؤولان فرهنگي و اجرايي بقاع متبركه استان مقرر به برگزاري دعاي پرفيض عرفه در بقاع شاخص استان شد.

وی در ادامه افزود: در اين برنامه‌ها از افراد برجسته و ممتاز جهت قرائت اين دعاي پر فيض دعوت به عمل آمده و هماهنگي‌هاي لازم با نيروهاي مردمي، پايگاه هاي بسيج، آتش نشاني و شهرداري‌هاي مناطق برای برگزاري هر چه با شكوهتر اين مراسم صورت پذيرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به مکانهای برگزاری دعای عرفه در استان، ابراز کرد: در شهرستان قزوین این مراسم در امامزاده حسین(ع)، آستان مقدس چهارانبیاء(ص)، امامزاده سلطان سید محمد(ع)، امامزاده علی (ع)، امامزاده آمنه خاتون(س)، امامزاده بی بی شهربانو(س)، امامزاده حلیمه خاتون(ع) برگزار می شود.

وی در پایان گفت: این مراسم در شهرستان البرز در امامزاده احمد و محمود(ع) حصارخروان، در شهرستان بوئین زهرا در امامزاده محمد طاهر(ع) آوج و امامزاده ابراهیم (ع) حسین آباد و در شهرستان تاکستان در بقعه آقا سیدعلی موسوی شارینی اسفرورین برگزار می شود./853/302/ب2

ارسال نظرات