۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۴۹۱۵۳

آغاز جشنهای قربان تا غدیر در حرم رضوی از امشب

جشنهای دهه امامت و ولایت یعنی از عید قربان تا عید غدیراز امشب با عنوان «شکوه غدیر» در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
جشن در حرم رضوی

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبیلغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره تشریح برنامه های تبلیغی هفته امامت و ولایت گفت: سلسله برنامه های تبلیغی و جشنهای دهه ولایت و امامت تحت عنوان «شکوه غدیر» با سخنرانی حجج اسلام حسینی خراسانی، مرتضی حسینی، مرتضی آقاتهرانی در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امشب پس از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی سخنرانی می کند.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: «شاخصه های تفکرات الهی» موضوع سخنرانی حجت الاسلام محمدباقرگرایلی، مدیر گروه حقوق جامعه المصطفی مشهد از دوشنبه تا جمعه ساعت 18:10 در صحن جامع رضوی است.  

وی افزود: «درسهایی از عید قربان و غدیر» از سوی حجت الاسلام محمدرضایی تهرانی هر روز ساعت 11:45 در رواق امام خمینی(ره) بیان می شود.

معاون تبیلغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی سه شنبه ساعت 19:45 با موضع «اکمال دین واتمام نعمت» در صحن جامع رضوی سخنرانی می کند.

تحلیل حادثه مسجدالحرام و منا 

حجت الاسلام حسینی از تحلیل حادثه مسجدالحرام و منا و تجلیل از مقام شهیدان آن از سوی حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت همزمان با شام عید قربان خبر داد.

وی عنوان کرد: در آستانه عید غدیر، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی از چهار شنبه تاجمعه با موضوعات «ولایت در نگاه شیعه»، «ولایت مداري در عصر غیبت» و «ولایت مداري برتر از شهادت» در صحن جامع رضوی سخنرانی می کند.  

معاون تبیلغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: طبق برنامه هر هفته سه شنبه شب تفسیر سوره احزاب، از سوی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی به همراه اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت وی در ایوان مقصوره برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: «نقش محبت در تربیت»، «سیمای حضرت علی»، «شرح فرازهایی از دعای عرفه»، «محبت اهل بیت» و«معرفت بندگی» از دیگر موضوعاتی است که از سوی حجج اسلام محمدعلی عزیزی، محمود مروی، منصورجرجانی، محسن درفشان و محمدحسین صابری اراکی در حرم رضوی تبیین می شود.    

ویژه برنامه خواهران

وی با اشاره به سلسله سخنرانیهای ویژه خواهران که در رواق دارالحکمه برگزار می شود، عنوان کرد: «قربان مظهر قطع وابستگی و دفع آرزوها»، «حج؛ صفاي روح، «حفظ دستاوردهاي معنوي حج» و «حج؛ درمان تکبر و خودخواهی» از دوشنبه تا جمعه بعد از نماز ظهر و عصر تبیین می شود.

معاون تبیلغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: «آثار غفلت و راه کارهای رهایی از آن»، «آثار مشترك گناه از منظر آیات و روایات»، «آثار تربیتی تولی و تبري»، «آثار و برکات استغفار در قرآن»، «حج، تحول و توبه» قبل از نماز ظهر و عصر تبیین می شود.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه های تبلیغی، مذهبی ویژه زائران غیرایرانی نیز به مناسبت هفته ولایت و امامت تدارک دیده شده است./302/1308/ب1

ارسال نظرات