۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۴۴۹۱۹۰
امام جمعه کوهبنان:

حضور مردم در دعای عرفه، سبب تحکیم شعائر دینی می شود

امام جمعه کوهبنان گفت: هر قدر حضور مردم در مراسم روز عرفه بیشتر شود این امر بیشتر سبب استحکام اعتقاد مردم و احترام گذاشتن به شعائر دینی می شود.
روز عرفه

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: روز عرفه، یکی از روزهای مهم در طول سال است و یکی از روزهای ارزشمند محسوب می شود و فرصت مهم و طلایی خداوند برای بندگان خود قرار داده است.

وی بیان کرد: این روز را خدا برای بندگان خود قرار داد تا با او ارتباط برقرار کند تا از این روز شریف بهره ببرد و دعاهایی که در این روز باید خوانده شود نیز به این دلیل است که مردم متوجه این روز عظیم شوند و ارتباط خود را با خدای خود بیشتر کنند.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: انسان همواره در زندگی خود نیازمند کمک از خدای خویش است، بنابراین روز عرفه و خواندن دعای عرفه در این روز بهترین فرصت برای بندگان است تا از درگاه خدا آمرزش طلب کند و موفقیت های خود را از خداوند بخواهد.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: در روایت آمده است اگر کسی در شبهای قدر و در ماه مبارک رمضان آمرزیده نشود، امید به آمرزشش نیست، مگر اینکه عرفه را درک کند و بخشیده شود.

وی ادامه داد: به یاری خدا دعای عرفه در سراسر ایران هرساله باشکوه تر از سالهای گذشته برگزار می شود تا بندگان از این فرصت استفاده و بیش از بیش روز عرفه را درک کنند و معرفت خود را به این روز بیشتر نشان دهند.

امام جمعه کوهبنان خاطرنشان کرد: مردم با شرکت خود در دعای عرفه برای پیروزی مردم عراق، یمن و سوریه دعا کنند و ظهور آن حضرت را از خداوند تبارک و تعالی درخواست کنند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه روز عرفه روز اعتراف گناهان در نزد خداوند متعال است، ابراز کرد: روز عرفه، روزی است که انسان باید شناخت و آگاهی خود را نسبت به خداوند بیشتر کند و در روایات بسیاری درباره روز عرفه بیان شده به طوری که طبق فرمایش پیامبر مکرم اسلام «خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه بندگانش را از آتش جهنم نجات نمی دهد».

وی اضافه کرد: حضور مردم در دعای عرفه سبب تحکیم شعاعر دینی می شود، یعنی هر چه قدر حضور مردم در مراسم روز عرفه بیشتر شود بیشتر سبب استحکام اعتقاد مردم و احترام گذاشتن به شعائر دینی می شود./302/9709/ب1

ارسال نظرات