۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۴۹۲۱۳
17 ربیع الاول صورت می‌گیرد؛

عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امامزاده فضل بهبهان

مدیر مدرسه امامزاده فضل(ع) بهبهان با اشاره به تعمیم دو گروه از طلاب مدرسه در سالهای گذشته، گفت: طلاب این مدرسه علمیه در 17 ربیع الاول ملبس به لباس روحانیت می‌شوند.
عمامه گذاری

حجت الاسلام حسین دعاوی، مدیر مدرسه امامزاده فضل(ع) بهبهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در پایه اول 5 طلبه را پس از گزینش نهایی انتخاب کردیم و تلاش داریم تا کلاسهای مباحثه را به صورت برنامه ریزی شده و روزانه دو ساعت برگزار کنیم.

مدیر مدرسه امامزاده فضل(ع) با بیان اینکه برای هر پایه تحصیلی استادی را برای نظارت در کلاسهای مباحثه تعیین کرده ایم، عنوان کرد: دو ساعت مباحثه الزامی است و مطالعه منظم و مستمر درس های حوزه در شب از دیگر اهداف مد نظر برای سال تحصیلی جدید خواهد بود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در حدود 80 تا 90 طلبه در پایه های اول تا نهم مشغول تحصیل در مدرسه امامزاده فضل(ع) هستند، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته دو گروه از طلاب مدرسه معمم شدند و در 17 ربیع الاول و همزمان با میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) 5 تا 10 طلبه ملبس به لباس روحانیت می شوند.

حجت الاسلام دعاوی به تأسیس مدرسه در سال 1387 شمسی اشاره و ابراز داشت: تربیت طلبه منظم و وقت شناس در درس، پذیرش مسؤولیت های اجتماعی و تبلیغی و انجام برنامه های شخصی را مسؤولان حوزوی و مدیران مدارس مدنظر قرار دهند و با این اقدام نتایج ارزنده ای کسب خواهد شد.

وی حضور طلاب در مساجد و انجام فعالیت های فرهنگی را برنامه های ثابت و همیشگی مدرسه امامزاده فضل(ع) در طول سال برشمرد و افزود: طلاب مدرسه پس از تحصیل در پایه سوم زیر نظر روحانیان مساجد مجاز به فعالیت های تبلیغی هستند به ویژه در روزهای خاص اساتید و طلاب معمم شده در هیئات و روستاها حضور فعالیت هایی انجام می دهند./303/9456/ب1

ارسال نظرات